בנק הפועלים: נאמני מגה נמנעים מלהגיש נתונים ברורים

תחשיב משוער שערך הבנק טוען כי שכר-הטרחה לנאמנים עומד בשלב זה על כ-12 מיליון שקל בלבד ■ לטענתם, אין אפשרות לאשר מראש שכר סופי – שצמצמו הנאמנים מ-153 מיליון שקל ל-62 מיליון שקל

 רו"ח גבי טרבלסי, עו"ד אהוד גינדס ועו"ד אמיר ברטוב / צילום: איל יצהר
רו"ח גבי טרבלסי, עו"ד אהוד גינדס ועו"ד אמיר ברטוב / צילום: איל יצהר

בנק הפועלים הגיש אמש (ה') את תגובתו לתחשיבים החדשים שהציגו נאמני מגה לשכר-טרחתם בתחילת החודש, ובה הוא טוען כי תחשיבי הנאמנים עדיין חסרים נתונים מהותיים, על אף הנחיית בית המשפט מיום 25.9 לנתונים מפורשים. לתגובתו מצרף תחשיב משוער אודות סכום הביניים - כ-12 מיליון שקל, הנמוך בכ-2 מיליון שקל מסכום הביניים שהציגו הנאמנים.

המחלוקת העיקרית בסוגיה היא ביחס לסכום הסופי של שכר-הטרחה בתום הליך הגבייה. בדיון מיום 25.9 אמר השופט אילן שילה לנאמני מגה - רו"ח גבי טרבלסי, עו"ד אמיר ברטוב ועו"ד אודי גינדס - כי הנתונים שעליהם התבססו בתחשיביהם לשכר-הטרחה בגובה 153 מיליון שקל אותו ביקשו הם שגויים, שכן הם מתבססים על ההחזר ברוטו לנושים, ולא נטו.

בשל כך דרש השופט תחשיב חדש, שאף יכלול את סכום תביעות החוב כולן (כולל אלה שנתונות לערעור) והסכום שבפועל חולק. התחשיב החדש הוצג על-ידי הנאמנים בתחילת החודש, ולפיו שכר-הטרחה המגיע להם מצומצם יותר ועומד על 62-99 מיליון שקל.

אולם, תגובת בנק הפועלים היא שעדיין חסרים בתחשיביהם של הנאמנים נתונים מהותיים לצורך חישוב הסכום, כגון סכום התביעות שאין בהן עדיין הכרעה חלוטה, והסכומים נטו שחולקו על-ידי הנאמנים בפועל לנושים, ולכן אין ביכולתו להציג תחשיב נגדי.

הבנק הוסיף וטען כי באפשרותו להציג תחשיב משוער על בסיס דברי הנאמנים בעבר ונתוני תחשיב הנאמנים: התחשיב כולל שכר-טרחה משוער של כ-12 מיליון שקל בלבד. לטענת הבנק, סכום זה חושב בהתאם לתקנות שכר-הטרחה למפרקים: 4% מ-298 מיליון שקל, שהם "סכום החלוקה בפועל עד כה ללא חובות נערבים/משותפים ששולמו על-ידי הרבוע הכחול", זאת מתוך חוב של מעל 1.3 מיליארד שקל.

התחשיב המשוער מתייחס לשכר הביניים בלבד בהתאם לחלוקות שבוצעו עד כה בפועל לנושים, "וזאת בשים לב לעמדת הבנק ולעמדת הכנ"ר כי אין מקום בנסיבות העניין לפסיקת שכר סופי על בסיס חלוקה", כתב הבנק בתגובתו. כאמור, עמדה זו של הבנק מנוגדת לעמדת הנאמנים, לפיה אפשר לאשר מראש את הסכום הסופי.

תגובת הכנ"ר לתחשיבים החדשים, הצפויה להינתן אף היא בקרוב, עשויה להכריע את שכר-הטרחה של תיק הפירוק הדרמטי של הרשת שקרסה.