ג'ימי דיימון שונא ביטקוין, אבל אוהב בלוקצ'יין

ג'יימי דיימון, מנכ"ל ג'יי.פי מורגן צ'ייס, הבהיר כי הוא שונא את המטבע הווירטואלי ביטקוין, אבל זה לא מנע מהבנק שלו לאמץ אותו אל חיקו

ג'יימי דיימון / צילום: בלומברג
ג'יימי דיימון / צילום: בלומברג

ג'יימי דיימון, מנכ"ל הבנק הגדול ביותר בארה"ב, ג'יי. פי. מורגן צ'ייס, הבהיר פעם אחר פעם שהוא שונא את המטבע הווירטואלי ביטקוין, אבל זה לא מנע מהבנק שלו לאמץ את הטכנולוגיה שבבסיס המטבע הזה.

השבוע (ב') השיק הבנק את השלב השני של תוכנית הניסוי שלו בבלוקצ'יין. מדובר על העברה מהירה ובטוחה יותר של תשלומים חוצי גבולות בין ג'יי. פי. מורגן ובנקים אחרים, כולל רויאל בנק אוף קנדה והקבוצה הבנקאית האוסטרלית והניו-זילנדית.

למרות שהמערכת החדשה לא תסחור במטבעות וירטואליים ומוצפנים, היא תשתמש בטכנולוגיית הרישום האוטומטי שעומדת בבסיס שלהם. ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח שג'יי. פי. מורגן ישתמש באותה טכנולוגיה של המטבע הווירטואלי אתריום.

למרות החששות הגדולים מן המטבעות מוצפנים, אנשי פיננסים מאוהבים בטכנולוגיית הבלוקצ'יין. הם ואחרים טוענים שהטכנולוגיה הזו יכולה לזרז את מהירות התשלומים שחוצים גבולות. המערכת הקיימת היום היא מורכבת מאוד ומחייבת זרימת תקשורת מקבילה מרובה בין המשתתפים בהעברת התשלום. לשרשרת הבלוקים יש את הפוטנציאל להפחית את זמן הביצוע מ-15 יום עד שעות בודדות.

תוכנית הניסוי (פילוט) מיועדת להשיג "ספר רישום" בטוח שיהיה משותף לכמה מוסדות פיננסיים, כדי שיוכלו לעוד יחד על ביצוע עסקאות. חיבור נתוני העברה ברשת שבה משתתפים הצדדים תפחית מאד את מספר הצעדים שנדרשים לאימות ועיבוד העסקה.

האימוץ של שרשרת הבלוקים על ידי ג'יי. פי. מורגן לא אומר שהבנק יאמץ את המטבעות הווירטואליים. הביקורת האחרונה של ג'יימי דיימון על הביטקוין היתה ביום ו' האחרון, כאשר הוא אמר שלמטבע הזה "אין למעשה ערך" וש"הממשלות הולכת למחוץ אותו". הוא כן השמיע חוות דעת חיובית מאד על שרשרת הבלוקים. "אנחנו משתמשים בזה. הטכנולוגיה הזו תהיה טובה להרבה דברים שונים", אמר דיימון בכנס בוושינגטון, לפי ה"וול סטריט ג'ורנל". "אלוהים ברך את בלוקצ'יין".

הביטקוין עלה ביותר
 הביטקוין עלה ביותר