עיכוב בשיפוץ בניין בנק ישראל צפוי לעלות עוד מיליוני שקלים

העלות העיקרית נובעת מהצורך להאריך את הסכם השכירות של המשרדים הזמניים של הבנק ב-6 חודשים ובעלות גבוהה יותר מדמי השכירות המקוריים

עיכובים בעבודות השיפוץ בניין בנק ישראל בקריית הממשלה בירושלים צפויים לייקר את עלות הפרויקט בסכום של מיליוני שקלים. העלות העיקרית נובעת מהצורך להאריך את הסכם השכירות של המשרדים הזמניים של הבנק ב-6 חודשים ובעלות גבוהה יותר מדמי השכירות המקוריים. העלות של פרויקט שיפוץ הבנק, הכוללת גם בניית מבניה חדש מגיעה לכ-400 מיליון שקל. עלות שכירת המשרדים החלופיים מגיעה ל-75 מיליון שקל, על-פי ההסכם המקורי.

העיכובים נובעים ברובם מקשיים טכניים בעבודות חפירה של המרכז לטכנולוגיה וחירום הכולל בונקרים המיועדים לשמש את עובדי הבנק ומערכות מחשב רגישות בעת חירום. עבודות החפירה שהיו אמורות להסתיים הסתבכו כשהתברר שאין אפשרות לבצע את החפירה אלא בפיצוצים - כאשר אין אפשרות לאכלס מחדש את הבניין כל עוד נערכים פיצוצים בקרבת הבניין. עיכוב נוסף נגרם כתוצאה ממציאת קו תקשורת המוביל למשרד ראש הממשלה, שלא היה ידוע על קיומו ונוצר עיכוב של מספר חודשים כתוצאה מהצורך להעתיק את הקו.

בנק ישראל שכר עבור עובדיו משרדים זמניים באזור התעשייה הר חוצבים שמיועדים לשמש אותם במהלך עבודות השיפוצים כתוצאה מהעיכובים הוארך חוזה השכירות בארבעה חודשים - מיוני 2018 לאוקטובר 2018. חזרת העובדים לבניין המשופץ שהייתה אמורה להתחיל בתחילת 2018 תתחיל בקיץ הקרוב.