פרשת בזק: פילבר יורחק ממשרד התקשורת למשך חודש נוסף

השופטת: "מהחומרים שהונחו בפניי עולה כי פילבר היה מעורב במספר רב של פעילויות מהן עולה חשד לפלילים; לכך הצטרפו היום חומרים נוספים המחזקים את החשד נגדו"

מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, החשוד במסגרת פרשת בזק בעבירת דיווח, מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה, יורחק ממשרד התקשורת למשך כחודש נוסף (עד 22 באוקטובר) - כך קבע היום (ב') בית משפט השלום בתל-אביב.

השופטת רונית פוזננסקי-כץ ציינה בהחלטתה כי "מהחומרים שהונחו בפניי (על-ידי רשות ניירות ערך. ח"מ) עולה כי פילבר היה מעורב במספר רב של פעילויות מהן עולה חשד לפלילים". לדברי השופטת, לחומרים הצטרפו היום חומרים נוספים המחזקים את החשד הסביר נגד פילבר.

עם זאת, השופטת ציינה כי היא מתחשבת בתפקידו החשוב והמרכזי של פילבר, ולכן אינה מקבלת את בקשת רשות ניירות ערך להרחיק אותו מהמשרד ל-5 שבועות - אלא, כאמור, לתקופה קצרה יותר. 

פילבר מושעה מעבודתו מאז 6 באוגוסט 2017, אז נחקר לראשונה באזהרה. אסור לו ליצור קשר ישיר או עקיף עם עובדי משרד התקשורת, עובדי בזק, משרד המשפטים, חברת yes או חברת חלל תקשורת. כמו כן הפקיד פילבר ערבות בנקאית בסך 400 אלף שקל.

במהלך הדיון היום בתנאי הרחקתו של פילבר ציין נציג רשות ניירות ערך, ערן שחם, כי פילבר מחק קבצים מהטלפון הסלולרי שלו.

החשד המרכזי נגד פילבר הנו שהוא קידם במשרד התקשורת את האינטרסים העסקיים של בזק ושל בעל השליטה בחברה, שאול אלוביץ', על חשבון האינטרס הציבורי.

בתוך כך, הרשות הגישה היום לבית המשפט בקשה בהסכמה שמאפשרת לראשונה ללינור יוכלמן, מזכירת דירקטוריון בזק החשודה אף היא במעורבות בפרשה, לדבר עם יועצים משפטיים בחברת פלאפון ובחברת בזק בינלאומי ועם סמנכ"ל הכספים של בזק, יהלי רוטנברג.

עם זאת, תנאים מגבילים אחרים ימשיכו לחול על יוכלמן. כך, למשל, נאסר עליה להגיע לחברת חלל תקשורת, לחברת yes או למשרד התקשורת או ליצור קשר ישיר או עקיף עם מי מעובדי החברות הללו, וזאת עד ה-1 בנובמבר.