קבוצת אמפא תשלים את ההון לרכישת קרקע רשות השידור

לאחר חשיפת "גלובס" על רצון חברי קבוצה לנטוש את הפרויקט, הגיעה היום נציגות הקבוצה להסכמות עם אמפא שתזרים לקופת הקבוצה 100 מיליון שקל ותנהל את הפרויקט במקומו של מוטי פלד עד להשלמתו ■ שכרה של אמפא: 35 מיליון שקל

מתחם רשות השידור סמוך לפארק שרונה / צילום: שלומי יוסף
מתחם רשות השידור סמוך לפארק שרונה / צילום: שלומי יוסף

אמפא מצילה את קבוצת יונייטד שרונה: חברת אמפא ישראל הגיעה להסכמות עם נציגות קבוצת הרכישה של פרויקט יונייטד שרונה, שנוהל עד כה על ידי חברת מינהל מגורים ישראל שבבעלות מוטי פלד, לניהול הפרויקט ולהובלתו עד לשלב מסירת המפתחות לדיירים, במקומו של פלד.

על פי הסכם ההבנות, המחייב אישור של חברי קבוצת הרכישה באסיפה שתתקיים ביום חמישי, אמפא היא שתיטול הלוואה בסך 100 מיליון שקל ואף תישא בריבית בגין חלק זה של ההלוואה, לצורך עמידה בלוחות הזמנים שהציבה רשות מקרקעי ישראל לרכישת הקרקע במתחם רשות השידור בתל-אביב. סכום זה יועמד לקבוצה לצרכי מימוש הקרקע כמקדמה על חשבון מכירות עתידיות.

שכרה של אמפא יעמוד על 35 מיליון שקל בתוספת מע"מ בגין עבודתה, ואף תהייה זכאית לעמלה של 4% בגין מכירת הדירות שנותרו. במסגרת ניהול הפרויקט תהייה אמפא אחראית על ניהול הקבוצה, ניהול הנדסי, ניהול פיננסי, איתור גורם למימון הפרויקט עד סופו ועל היבטים נוספים. אמפא תשווק את יתרת היחידות בפרויקט שטרם שווקו, זאת לאחר מיתוגו מחדש ומיצובו מחדש כפרויקט דגל בעיר תל-אביב.

השלמת ההתקשרות עם אמפא תלויה בשלושה תנאים לרבות הגעה להסכם מפורט, סופי ומחייב בין אמפא לבין הקבוצה, אישורו של הגורם המממן להתקשרות, ואישור האסיפה הכללית של הקבוצה המתוכננת כאמור להתקיים ביום חמישי הקרוב. את המגעים בין אמפא לנציגות הקבוצה ניהלו עו"ד לימור עמר ממשרד גולדפרב ושמאי המקרקעין ירון ספקטור החברים בקבוצה.

אמפא מעורבת בהקמת למעלה מ-2,000 יחידות דיור ברחבי הארץ, ובפרט בפרויקט הסנטרל פארק בתל-אביב הכולל 326 דירות ברחוב הסוללים, שהוקם על ידי קבוצת רכישה שאירגנה העיר החדשה שבבעלות דרור הלוי ורביב צולר, כאשר היתה שותפה בקרקע. מאמפא נמסר כי "מדובר באחד הפרויקטים האיכותיים ביותר בישראל כיום ובקבוצת רכישה חזקה. הפרויקט, הכולל כ-350 יחידות דיור ושטחי מסחר ומשרדים, נמצא במרכז תל-אביב, צמוד למתחם שרונה ועל קו הרכבת הקלה שתיכנס לפעילות במקביל להקמת הפרויקט. עם קבלת אישור אסיפת חברי הקבוצה, בכוונת אמפא להתחיל בעבודות חפירה ודיפון ברבעון הראשון של 2018".