גיתם ואדלר-חומסקי זכו מחדש בתקציב מפעל הפיס

על התקציב, בהיקף 75 מיליון שקל, התמודדו גם ראובני-פרידן ובאומן-בר-ריבנאי

בית מפעל הפיס בת"א / צילום: איל יצהר
בית מפעל הפיס בת"א / צילום: איל יצהר

שני משרדי פרסום מקבלים את השנה החדשה באנחת הקלה: ל"גלובס" נודע כי משרדי הפרסום גיתם BBDO ואדלר-חומסקי נשארים משרדי הפרסום של מפעל הפיס - זאת לאחר ששניהם זכו במכרז על תקציב הפרסום.

כפי שנחשף ב"גלובס", על תקציב הפרסום של מפעל הפיס מתמודדים 4 משרדי פרסום: אדלר-חומסקי, גיתם BBDO, באומן-בר-ריבנאי וראובני-פרידן.

מערך הפרסום של מפעל הפיס בנוי בשנים האחרונות מאדלר-חומסקי, המטפל בהגרלות מנויי פיס, חיש-גד וצ'אנס; וגיתם BBDO, המטפל בתדמית מפעל הפיס.

היציאה למכרז נובעת מחוק חובת המכרזים, המחייב כל גוף ציבורי לצאת למכרז אחת לכמה שנים.

מפעל הפיס עמד על-פי מסמכי המכרז על כ-75 מיליון שקל בשנה. בחברה כיוונו רק למשרדים הגדולים ביותר וקבעו רף מינימלי של ניהול תקציבים בהיקף של 150 מיליון שקל בשנה, זאת לא על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום אלא באישור רואה חשבון. עוד נדרש כי לפחות במשך שנתיים, בין השנים 2013-2016, שימש המשרד כמשרד ראשי של לקוח שהיקף הפרסום האמיתי שלו עומד על כ-20 מיליון שקל.

המשקל לפרמטרים המקצועיים הוא 75% מכלל הניקוד, ואילו להצעה המסחרית רק 25%. אמנם יש פרמטרים "קשיחים", כמו זכיות בתחרות פרס האפי, אך רוב הפרמטרים הם יותר עניין של טעם, שקשה לבחון במשקולות ברורים.