דיווח בפרו: יוסי מימן הסכים להעיד נגד הנשיא טולדו

עפ"י הדיווח, מימן יעיד נגד טולדו ונגד אשתו הבלגית, שנחשדים בעבירות שוחד והלבנת הון של 20 מיליון דולר ■ בשלב זה המירה התביעה הפרואנית את צו המעצר נגד מימן לזימון למתן עדות

יוסי מימן / צילום: איל יצהר
יוסי מימן / צילום: איל יצהר

איש העסקים הישראלי יוסי מימן סיכם עם התביעה בפרו כי יעיד נגד הנשיא הפורש אלחנדרו טולדו ואשתו הבלגית אליאן קארפ. על-פי הדיווח בכלי התקשורת הפרואנית, בשלב זה המירה התביעה את צו המעצר נגד מימן בזימון למתן עדות.

מימן נחשב למקורב מאוד לטולדו, ובמשך השנים בהן עשה עסקים גדולים בפרו, הוא נהנה מתמיכתו של טולדו. טולדו הודח מתפקידו לאחר שנחשב בקבלת שוחד והלבנת הון בהיקף 20 מיליון דולר, מה שהוביל במהרה לצו מעצר נגד מימן - שהומר, כאמור, לזימון למתן עדות.

מימן עשה את מרבית הונו בדרום/מרכז אמריקה, כשבסיס-האם שלו ביבשת היה בפרו. לימים חזר מימן לישראל והשקיע בשורה של השקעות, כשהבולטות שבהן בערוץ 10, שם הפסיד הון משמעותי, וכן הוביל את עסקת הגז הגדולה של ישראל עם מצרים. מימן גלגל את עסקת הגז לציבור באמצעות אמפל.

המהפכה במצרים הסבה למימן נזקים גדולים, וכשהודח הנשיא חוסני מובארק, הופסקה למעשה הספקת הגז לישראל, ומקור הכנסתו הגדול של מימן יבש - מה שגרר איתו קשיים כלכליים לא מבוטלים. עסקיו של מימן בפרו המשיכו להניב לו מזומנים ולמעשה שימשו מקור החמצן הכמעט יחיד שלו.

ההסתבכות בפרו

החשדות נגד טולדו נוגעות להפקדות שביצעה חברת נדל"ן ברזילאית בשם אודטרכט (Odebrecht) לחשבונות שנחשדים של מימן, מהם עבר הכסף לחשבונות אוף שור שנחשדים כקשורים לטולדו. בחלק מהכסף נחשד טולדו כי ביצע רכישות גדולות של נדל"ן, וחלק מהכסף נותר במזומן.

על-פי התקשורת הפרואנית, מימן הודה בהעברת הכספים, אולם כאן שורבב שמו של שירות הביטחון הישראלי, המוסד, כאחראי להעברות הכספים, שלטענת טולדו לא יועדו לו אישית אלא לשירותי הביטחון הפרואנים.

כך או כך, לא ברור עד כמה שירותי הביון הישראלים קשורים לעניין, והנושא כאמור נחקר כעת בפרו.