טראמפ הלחיץ את המשקיעים: ירידות בסיום בוול סטריט

המשקיעים ממתינים להכרזות ועידת הפרדל ריזרב שתערך ביום שישי ■ המשקיעים החלו לזלוג לחופי מבטחים בעקבות התבטאויות תמוהות של טראמפ ■ טבע בשפל חדש - סגרה מתחת ל- 16.5 דולר

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ד') בירידות שערים, כשהמשקיעים ממתינים להכרזות המדיניות בוועידה השנתית של הפדרל ריזרב בג'קסון הול, שתערך ביום שישי הקרוב בראשות נגידת הבנק, ג'נט ילן. בסימפוזיון ינאם גם נשיא הבנק האירופי, מריו דראגי, שם הוא צפוי להכריז על המדיניות המוניטרית המתוכננת ביבשת לשנה הקרובה.

 

ברקע לדברים, נמשכת מדיניותו התזזיתית של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, אשר הכריז בנאומו באריזונה אמש כי אם יצטרך, ישבית את פעילות הממשל עד אשר יוקצה לו תקציב לבניית החומה בגבול עם מקסיקו: "נעשה זאת בכל מחיר", אמר. גם המתיחות עם צפון קוריאה ממשיכה לתת את אותותיה, קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה היום ש"אין פתרון צבאי עבור צפון קוריאה" והוסיפה כי אירופה צריכה לעשות יותר כדי לפתור את המשבר, אך לא בהכרח לתפקד כמתווכת.

במהלך היום פורסמו שורת נתונים מאקרו-כלכליים מאכזבים: מדד מנהלי הרכש לחודש אוגוסט ירד ל-52.5, הפוך מצפי האנליסטים לעלייתו ל-53.5, סקר מכירות הבתים החדשים לחודש יולי הציג 571 אלף בתים חדשים, נמוך מהצפי של 610 אלף בתים. מדד המשכנתאות האמריקאי נפל בחצי האחוז ל-416.8, כשהריבית הממוצעת ל-30 שנה נותרה ללא שינוי ב-4.12%.

בסופו של יום המשקיעים זולגים לחופי המבטחים בנפט, זהב והאג"ח הממשלתי. המסחר בחוזים העתידיים על הזהב  מתנהל בעליות שערים קלות, כשגם בגזרה זו ממתינים המשקיעים להכרזות ביום שישי, שכן מטבע הדברים הזהב רגיש מאוד לשינויים בשערי הריבית. המסחר בנפט  התנהל בירידות עד שעות הצהריים עקב חשש מהיצע-יתר ביחס למדיניות המוכרזת של OPEC, לאחר שפורסמו נתונים סותרים על אספקת הנפט מלוב לארה"ב, אולם עבר לעליות עם פרסומה של ירידה באספקת הנפט של 3.3 מיליון חביות. זהו השבוע השמיני ברצף שאספקת הנפט האמריקאית יורדת, דבר אשר גורר עליה במחירו.

בשלהי עונת הדוחות בארה"ב, היום לפני תחילת המסחר פורסמו דוחות הרבעון השני של רשת הקמעונאות Low's , אשר הציגה תוצאות חלשות וחתכה את תחזית הרווח שלה. לאחר המסחר יפורסמו דוחותיהן של ענקית הטכנולוגיה HP  ושל תאגיד האופנה PVH .

שברון  המשיכה לרכז עניין לאחר שאמש פורסם כי מנכ"ל החברה צפוי לפרוש מתפקידו בעוד כחודש על רקע כוונת החברה להיכנס לעידן החדש בו מחירי הנפט יישארו נמוכים עוד זמן רב, מה שיחייב את הענקיות בתחום לפתח מוצרים סופיים חדשים ולהיכנס לשווקים חדשים.

למרות הפרסומים האחרונים בדבר מכירת נכסים צפויה, טבע  עדיין לא מוצאת תחתית, וקבעה היום שוב שיא שלילי חדש במחיר המניה.