10 החידושים המרכזיים במערכת ההפעלה אנדרואיד 8 "אוראו"

במבט ראשון ניתן לחשוב שהגרסה החדשה של מערכת ההפעלה של גוגל שנחשפה השבוע לא כוללת שינויים רבים - אלא שמבט מעמיק יותר מגלה לא מעט פיצ'רים שיהפכו את חייכם לקלים ויעילים יותר

במהלך כנס המפתחים של גוגל שנערך בקליפורניה, חשפה השבוע החברה את הגירסה החדשה שלה למערכת ההפעלה הפופולרית עבור מכשירים ניידים - האנדרואיד 8 "אוריאו". בדומה לגרסה הקודמת, אנדרואיד 7 נוגט, גם הפעם לא מדובר בגרסה המביאה עמה מהפכות מרעישות, אלא עדכון שנעשה ברובו מאחורי הקלעים ואמור להפוך את חוויית השימוש במכשירי אנדרואיד ליציבה וטובה יותר.

אז מה הם עשרת החידושים הבולטים בעדכון החדש? הנה הם לפניכם: 

בגרסאות הקודמות של אנדרואיד, אם הייתם מקבלים הודעה ממישהו המשתמש במקלדת מעודכנת יותר משלכם, ייתכן שחלק מסמלי האימוג'י היו מופיעים כתמונות שבורות. באנדרואיד 8 ספריית האימוג'י מתעדכנת תמיד באופן אוטומטי כך שהמצב הזה לא יחזור על עצמו.

פיצ'ר נוסף חדש מקצר לכם את הדרך לשיתוף קבצים ע"י זיהוי אוטומטי של הקובץ והצגת אופציות רלוונטיות ביותר בראש הרשימה. לדוגמה, אם צילמתם סלפי, אפשרות השיתוף הראשונה תהיה סנאפצ'ט או אינסטגרם.

הפיצ'ר הבא מיועד למפתחי אפליקציות, דרכו הם יכולים כעת ליצור מספר אייקונים שונים המתאימים לערכת העיצוב של הטלפון: מרובעים, עגולים, שקופים או צבעוניים - לפי בחירת המשתמש.

כמו כן תהיה אפשרות ללחוץ על אופציה של סנוז כמו בהתראות באהוטלוק, וכך ההודעה לא תימחק אלא תופיע לאחר מכן יהיה ניתן להגיב לה.

ואם כבר מזכירים, התראות אז בגרסה החדשה תוכלו לראות את ההתראות יוצאות מהאייקון של האפליקציה הרלוונטית במסך הבית. עיגול קטן בקצה הימני העליון ירמוז לכם שקיימת התראה הרלוונטית לאפליקציה הזו.

חידוש נוסף למפתחים שביניכם, דרכו ניתן לבחור צבע רקע עבור התראות מסוימות. אבל גוגל ממליצה שלא להשתמש בתכונה זו יותר מדי, ולשמור עליה עבור ההתראות החשובות ביותר.

עוד חידוש בנושא ההתראות: ערוצי ההתראות יאפשרו לכם לבחור בדיוק אילו סוגי התראות אתם מעוניינים לקבל מכל אפליקציה, בחיתוך לפי נושאים וקטגוריות ספציפיות.

כל מי שמשתמש בטלוויזיה המריצה אנדרואיד יוכלו ליהנות בגרסה החדשה מעיצוב חדש המציב את התכנים במרכז, ואף תקבלו המלצות על התכניות וקטעי היוטיוב המעניינים ביותר עבורכם.

בפיצ'ר נוסף תוכלו לראות אנימציות בתוך אפליקציות המבוססות על חוקי הפיזיקה האמיתיים. בפועל, זה פשוט אומר שהשימוש באפליקציות אמור להיות נעים ואינטואיטיבי יותר.

ואופציה אחרונה לסקירה זו היא יכולת עדכנית לפיצול המסך .אנדרואיד 8 תאפשר לכם למזער אפליקציות באופן זמני, ולהציג אותן על החלון גם אם אתם עוברים לאפליקציה אחרת. ראינו תכונות דומות במערכות של סמסונג ו-LG אך לא בהתקנה נקייה של אנדרואיד עד כה.

כרגע לא ידוע מתי גוגל תתחיל לעדכן את כלל המכשירים אך אם יש לכם נקסוס או פיקסל מבית גוגל יתכן שהם ישודרגו כבר בחודשים הקרובים. בעוד מכשירים מיצרניות אחרות יזכו לעדכון רק באמצע השנה הבאה.