עורך וידאו נפצע בידו ומתקשה להזיז את העכבר; בכמה יפוצה?

עורך וידאו ואנימטור עצמאי, שנפגע בכף-ידו בתאונת דרכים שהוכרה ע"י הביטוח הלאומי כתאונת עבודה, תבע את חברת הביטוח AIG בטענה כי עקב התאונה חלה ירידה משמעותית בהכנסותיו

כף יד על עכבר של מחשב / צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
כף יד על עכבר של מחשב / צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

עצמאי שעבד כעורך וידאו וכמומחה לאנימציה ממוחשבת נפגע בכף-ידו לאחר שעבר תאונת דרכים כשנהג ברכבו, ויקבל פיצוי של כ-1.8 מיליון שקל. זאת, לאחר שבית משפט השלום בתל-אביב קיבל את טענתו כי הפגיעה גרמה לירידה משמעותית בהכנסותיו, שכן יכולתו להתפרנס ממקצועו כאנימטור נפגעה בצורה קשה, שכן הוא מתקשה להזיז את עכבר המחשב.

באמצעות משרד עורכי הדין פרויליך-פרחי, המתמחה בתביעות נזיקין, טען התובע כי התאונה הוכרה על-ידי המוסד לביטוח לאומי כ"תאונת עבודה", וכי ועדה רפואית קבעה לו נכות משוקללת בשיעור של 38%, לאחר שהתברר כי נפגע בשורש כף-היד הדומיננטית שלו ובעמוד השדרה.

השופט ישי קורן הגדיר את הפגיעות הללו כ"בעלות משמעות תפקודית לגבי מי שעובד בישיבה ממושכת ובהפעלת כף-היד באמצעות עכבר". 

השופט דחה את טענת חברת הביטוח AIG, לפיהן שהאיש נפגע בתאונה באופן קל בלבד, והוא "מאדיר את נזקיו לצורך קבלת תועלת משנית במסגרת תביעת הפיצויים". השופט השתכנע כי העובד סובל ממגבלות רפואיות שפוגעות בתפקוד הכולל שלו, קל וחומר כאשר מדובר בעבודה הדורשת ריכוז ודיוק.

לאור כל זאת, השופט קורן קיבל את דרישת עורכי דינו של התובע שהנכות התפקודית שלו, לצורך חישוב הפיצוי, תהיה בשיעור של 50%, כאשר הנכות הרפואית הייתה 38% בלבד.

מאחר שמדובר בעובד צעיר, בתחילת שנות ה-30 לחייו, ולאחר שהוכחה הטענה כי עקב התאונה חלה ירידה משמעותית בהכנסותיו, כאשר בשנים שלאחר התאונה הרוויח פחות משליש מההכנסות שהיו לו לפני התאונה - פסק לו השופט פיצוי בגובה של 1.86 מיליון שקל, לפני שכר-טרחת עורך דין והוצאות. מסכום זה נוכו גמלאות המוסד לביטוח לאומי בסך כ-1.5 מיליון שקל.