ירידות בסיום המסחר באירופה; מניית WPP נפלה ב-11%

מגמה שלילית בוול סטריט לאחר נעילה חיובית אמש ■ המשקיעים ממתינים לכנס הבנקאים המרכזיים בג'קסון הול בסוף השבוע ■ מגמה מעורבת באסיה

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

המסחר בבורסות אירופה התנהל היום (ד') בירידות שערים, ברקע מגמה שלילית גם בוול סטריט לאחר נעילה חיובית אמש.

 

סוכנות הפרסום הגדולה בעולם, WPP  הבריטית, חתכה את תחזית המכירות השנתית שלה לאור ירידה בביקוש מצד יצרני מוצרי צריכה, וכן ירידה בפעילות בארה"ב. 

מניית קונצרן פיאט-קרייזלר  זכתה להעלאת מחיר יעד ממורגן סטנלי ו-Jefferies.

בורסות אסיה ננעלו הבוקר במגמה מעורבת. המסחר בבורסת הונג-קונג הופסק מחשש לסופת הטייפון "האטו" (Hato) שמתקרבת למדינה. 

 

מדד הניקיי היפני ירד היום ושובר רצף של חמישה ימי עליות. בהונג-קונג המסחר בוטל, והתראת טייפון בדרגה 10 שוגרה ע"י הרשויות - הדרגה החמורה ביותר.

הדולר נחלש מול המטבעות המרכזיים ברקע דבריו של נשיא ארה"ב טראמפ כי ישבית את הממשל אם לא יוקצו לו כספים לבניית החומה בגבול עם מקסיקו. בתגובה, המשקיעים הולכים לנכסי מקלט מובהקים - הין היפני והזהב.

בשווקים ממתינים לכנס השנתי של הפדרל ריזרב בג'קסון הול במדינת ויומינג שיתקיים בסוף השבוע הקרוב. בכנס יגיעו בנקאים מרכזיים ויחשפו ככל הנראה את המדיניות המוניטרית החדשה שלהם. הפד עצמו הוא באור הזרקורים, אך השנה עשוי לגנוב את ההצגה נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי שישא את אחד מהנאומים המרכזיים בכנס. יש הערכות כי דראגי עשוי לרמוז אולי על מועד סיום להקלה הכמותית.

עוד ברקע למסחר בשווקים, המתיחות הגיאו-פוליטית בין ארה"ב לצפון קוריאה. צבאות ארה"ב וקוריאה הדרומית פתחו בתרגיל הצבאי השנתי שלהן, שיימשך עד לסוף החודש, ובמסגרתו יתרגלו אלפי חיילים משני הצבאות. קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה היום כי "אין פתרון צבאי עבור צפון קוריאה" והוסיפה כי אירופה צריכה לעשות יותר כדי לפתור את המשבר, אך לא בהכרח לתפקד כמתווכת.