האחים נאווי מבטלים את מדיניות חלוקת הדיבידנדים

בשנת 2014 החליטה החברה על מדיניות חלוקת דיבידנד שתשקף תשואת דיבידנד של 5% ■ ההחלטה תיכנס לתוקף החל משנת 2018

שאול ודורי נאוי / צילום: יונתן בלום
שאול ודורי נאוי / צילום: יונתן בלום

האחים נאווי מבטלים את מדיניות הדיבידנדים עליה החליטו בשנת 2014. החברה הודיעה היום (ג') כי תחלק את הדיבידנדים לשנת 2017 ולאחרי החלוקה המדיניות תיפסק, כלומר החל משנת 2018 החברה תפסיק לחלק דיבידנדים כמדיניות, אולם היא שומרת לעצמה את הזכות לחלק מפעם לפעם דיבידנדים בהתאם למצב החברה.

מדיניות הדיבידנדים של החברה נקבעה בשנת 2014 והיא כוללת חלוקה שתשקף תשואת דיבידנד של 5%. בין השנים 2013 ל-2017 חילקה החברה דיבידנדים בהיקף כולל של כ-128 מיליון שקל. יש לציין כי הדיבידנדים שחולקו בשנת 2013 נבעו מרווחים מיועדים לחלוקה של 2013 ומה שחולק בשנת 2017, חולק מהרווחים המיועדים לחלוקה של שנת 2016. הדיבידנד שמחולק על בסיס רווחי שנת 2016 מהווה מחצית מרווחי החברה לאותה השנה.

יש לציין כי לחברה קיימת מגבלה בהיקף חלוקת הדיבידנדים שלה בשל התחייבויות למחזיקי האג"ח מסדרות ב' ו-ג'. המגבלה אוסרת על החברה לחלק דיבידנדים בשיעור גבוה ממחצית רווחי החברה בשנה, כשבחישוב הרווחים המיועדים לחלוקה יש לנטרל את השינוי ברווחים הנובעים משיערוכי תיקי הלקוחות.

לא ברור מה גרם לחברה לבטל את מדיניות חלוקת הדיבידנדים שלה, לאור העובדה כי שוק האשראי החוץ-בנקאי נמצא בפריחה. בשוק ההון מעריכים כי לאור העובדה כי התחרות בשוק האשראי הולכת להחריף בשנים הקרובות והתחזיות שהבנקים יגבירו את "המלחמה" על צרכני האשראי כשלאליהם יצטרפו חברות כרטיסי האשראי ותאגידי אשראי חדשים הרי שמרווחי הריבית (הכנסות החברה) עלולים להישחק ולכן החברה מעדיפה להשתחרר מכבלי מדיניות חלוקת הדיבידנדים.