גל הירש מכר מגרש באפקה לרון שפירא בכ-9 מיליון שקל

מדובר במגרש בן חצי דונם, אותו רכש הירש לפני כ-8 שנים תמורת 6.5 מיליון שקל ■ בשנתיים האחרונות נחקר הירש בחשדות שונים

במגרש באפקה. הוציא היתר בנייה ב־2014 / צילום: איל יצהר
במגרש באפקה. הוציא היתר בנייה ב־2014 / צילום: איל יצהר

נשאר בראש-העין: תא"ל במיל' גל הירש מכר לאחרונה מגרש בשכונת אפקה בצפון תל-אביב, תמורת כ-9 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". הרוכשים הם פרופ' למשפטים רון שפירא ורעייתו קרן אטינגר-שפירא.

מדובר במגרש בשטח של חצי דונם ברחוב הנוטר במרכז השכונה (קרוב לבית הלוחם). בשנת 2014 הוציא הירש היתר להריסת בית ישן שעמד על המגרש והקמת בית חדש במקומו, בן שתי קומות. מנתוני רשות המיסים עולה כי הירש רכש את המגרש בשלהי שנת 2009 תמורת 6.5 מיליון שקל, כאשר בנסח הטאבו של הנכס מופיעה משכנתא בסך 6 מיליון שקל (למעלה מ-90% מסכום הרכישה), אותה נטל הירש מבנק לאומי בקנייה. הירש המתגורר בראש-העין החל לפני שנתיים בהקמת הבית על המגרש, אך החליט לא להמשיך בבנייה ולמכור את המגרש.

חשוב לזכור שרווח ההון של הירש נמוך בהרבה מההפרש שנוצר בין הקנייה למכירה (2.5 מיליון שקל) באותן 8 שנים, בין השאר בשל הוצאות שהיו לו במהלך הדרך עבור מסים (בקנייה ובמכירה), תיווך, אגרות בנייה והוצאת היתרים וכו'.

לדברי מתווך נדל"ן הפועל בשכונת אפקה, תג המחיר נחשב לאטרקטיבי למדי. לדבריו, מדובר במגרש שכולל כאמור היתר בנייה, המגלם גם מיסים ששולמו על ידי המוכר לעיריית תל-אביב. כמו כן, מדובר באחד הרחובות הטובים ביותר בשכונה. במאי 2016 למשל, נמכרה וילה מפוארת הבנויה על מגרש של חצי דונם באותו הרחוב תמורת 17.3 מיליון שקל.

לאחר סיום שירותו בצה"ל בסוף שנת 2006 בתפקיד מפקד אוגדת הגליל, תפקיד שגרר ביקורת קשה בשל אחריותו לחטיפת שני החיילים והיערכות הצבא למלחמה (ועדת אלמוג המליצה להדיחו מהצבא, אולם הוא הקדים והתפטר), הקים הירש את חברת הייצוא והייעוץ הביטחוני "דפנסיב שילד אחזקות" שלקוחותיה הן ממשלות וחברות גדולות. 

גל הירש / צילום: דובר צהל
 גל הירש / צילום: דובר צהל

לפני שנתיים בדיוק, באוגוסט 2015, המליץ השר לביטחון פנים גלעד ארדן על מינויו של הירש למפכ"ל המשטרה, אך חודש אחר כך הוסרה מועמדותו, בעיקר בשל התנגדות בתוך המשטרה, התנגדותם של משפחות שכולות וחשדות שלו לשוחד בעסקאות שונות. בשנתיים האחרונות נחקר הירש בגין שתי פרשות בהן מעורבת "דפנסיב שילד": האחת מתייחסת לחשד להטיית מכרז של עיריית ראשון לציון לפינוי נפלים מחופי העיר, והשנייה מתייחסת לחשד לשוחד, מרמה והלבנת הון בתמורה לביצוע פרויקטים בגיאורגיה. שתי הפרשות עדיין נמצאות בבדיקת הפרקליטות.

שפירא, המתגורר היום בשכונת רמת-אביב הסמוכה לאפקה, הוא עו"ד ופרופ' למשפטים, המשמש מאז 2008 כנשיא המרכז האקדמי פרס (לאחר שהסיר את מועמדותו לכהונת שופט בבית המשפט העליון). שפירא מתמחה בדיני נדל"ן ומשפט פלילי, בדגש על עבירות צווארון לבן. הוא ייצג בין השאר את אהוד ברק ודודי אפל, וב-2007 מיזג את משרדו עם משרד עו"ד יעקב וינרוט. בעבר גם כיהן כמרצה בכיר בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל-אביב ודיקאן הפקולטה למשפטים באוניבריסטת בר אילן. מרכז פרס בראשו הוא עומד נחשב לאחד המוסדות האקדמאים המתגמלים בישראל. נכון ל-2014, השכר השנתי (ברוטו) של שפירא עמד על כ-1.8 מיליון שקל, כ-150 אלף שקל בחודש.

הירש ושפירא סירבו להגיב לידיעה.