גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"שיתוף-הפעולה בין קשת לרשת יחלחל מעבר לחברת החדשות"

רגע לפני פיצול ערוץ 2, בערוץ 10 יוצאים במהלך אחרון בניסיון למזער את הפגיעה שתיגרם להם מההפעלה המשותפת של חדשות 2 ע"י קשת ורשת - ופונים לרשות ההגבלים בטענה לפגיעה בתחרות

יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן
יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן

ספק אם בשלהי 2010, כשהסוגיה של פיצול ערוץ 2 החלה לעלות על סדר יומה של הכנסת, ויחד עמה גם ההצעה שהתקבלה לבסוף, להתיר לזכייניות רשת וקשת להמשיך להפעיל את חברת החדשות של ערוץ 2 במשותף, היו רבים שהבינו לעומק את מלוא המשמעויות של המהלך הזה. אפשר לשער שרבים עוד יותר נטו להניח, במידה לא מועטה של צדק, כי כמו שקורה בדרך כלל עם החלטות עתידיות בתחום התקשורת, עד לרגע האמת התמונה תתהפך ותשתנה עוד פעמים רבות (ואכן, החוק שהיה אמור לצאת לפועל ב-2015 נדחה לבסוף בשנתיים).

אבל יוסי ורשבסקי, מי שכיהן באותה תקופה כמנכ"ל ערוץ 10 ומכהן בתפקיד גם כיום לאחר שחזר אליו ב-2014 לקדנציה שנייה, התריע כבר אז במכתב חריף לשר התקשורת באותם ימים, משה כחלון. "מתן האפשרות לחדשות 2 לספק בדרך כלשהי חדשות לשני ערוצים של בעלי רישיון תהפוך אותה למונופול עיתונאי בעוצמה שלא הייתה כמוה בישראל", כתב ורשבסקי. הוא הגדיר את הרעיון, שאז כאמור עדיין לא נקבע בחוק, כ"הרה אסון לחדשות 10, לפלורליזם בשוק הדעות ולחופש העיתונות".

ורשבסקי הוסיף עוד כי "העצמת כוחה של חדשות 2 (באמצעות שידור גם בקשת וגם ברשת, י"כ), ולו לפרק זמן קצוב, הינה מכת מוות עיתונאית לכל חברת חדשות שתנסה להתחרות בה... הענקת כוח כמעט בלתי מוגבל לחברת חדשות אחת מייצרת מונופול. לא מונופול מסחרי מפחיד, אלא חמור ממנו בהרבה - מונופול על ידיעות ודעות".

אגב, באותו מכתב ורשבסקי הציע פתרון שלפיו הזכיינית שתמכור את חלקה בחדשות 2 תוכל, אם לא תרצה להקים חברת חדשות עצמאית, לקבל שירותי חדשות מחדשות 10.

המכתב של ורשבסקי לא הועיל. בראשית 2011 אושר החוק שהעביר את שוק הטלוויזיה מזיכיונות לרישיונות, שבמסגרתו הוחלט על ביטול אפיקים 10 ו-22. החוק גם העניק לקשת ולרשת אפשרות להמשיך להפעיל את חדשות 2 יחד במשך 3 שנים, ואף שכניסתו לתוקף נדחתה בסופו של דבר בשנתיים, כעת הוא עומד ממש בפתח.

בעוד מעט יותר מחודשיים ייצא לדרכו המהלך הדרמטי של פיצול ערוץ 2, ויחד איתו יתחיל עידן חדש גם בזירת החדשות: כל התוכניות שמפיקה חדשות 2, 3.5 שעות ביום (לגבי "תוכנית חיסכון", ראו בהמשך), ישודרו במקביל גם בערוץ של קשת וגם בערוץ של רשת. אלה צפויים להיות לא רק שני הערוצים הנצפים בישראל, אלא גם על-פי כל הערכות להגיע לסך צפייה משותף שיהיה גדול יותר מזה שהם משיגים כיום באפיק 22 הבודד. ורשבסקי עצמו אמר בראשית השנה בכנס של ערוץ 10 כי על-פי הערכות הערוץ, אחרי הפיצול תגדיל חדשות 2 את כוחה ב-20%.

תיאום בנוכחות עורך דין?

בערוץ 10 לא רק מתריעים זה תקופה על הסכנה בהמשך קיומה של חדשות 2 כגוף משותף. לאחרונה החליטו שם לפנות במכתב בעניין לממונה על ההגבלים, עו"ד מיכל הלפרין. במכתב, שהגיע לידי "גלובס", מועלות שורה של בעיות הנובעות מהמשך שיתוף-הפעולה בין שני גופים שאמורים להתחרות זה בזה. בערוץ תובעים מרשות ההגבלים לפעול בעניין ו"לעשות שימוש בכלים המצויים בידיה על-פי חוק, על-מנת לצמצם את הפגיעה בתחרות".

"שני ערוצים שאמורים להיות המתחרים העיקריים האחד של השני, יידרשו לקיים שולחן עגול, שבו יתאמו באופן יומיומי חלק נכבד וחשוב משידוריהם, באופן שיוביל לכך שהתחרות ביניהם תיפגע באופן מובהק. מצב זה אינו רצוי ומעורר חשש תחרותי כבד", נכתב בפנייה.

המכתב מונה שורה של בעיות שיש להן נגיעה לצד התפעולי והניהולי, אך גם, לטענת הערוץ, להיבטים בעלי משמעות דרמטית מבחינת הגבלים עסקיים. כך, למשל, בכל הנוגע לנושא של תיאום רצועות השידור. קשת ורשת צפויות כאמור לשדר מדי יום 3.5 שעות משותפות בשעות הפריים-טיים או הפרה-פריים (בין חמש לשמונה), ואלה יצריכו אותן לתאם כל העת את זמני תחילת וסיום השידור, זמני היציאה לפרסומות, מה לעשות במהלך אירועים חריגים ולא מתוכננים ועוד.

"ניהול רצועות משותפות וחופפות מחייב גיבוש אסטרטגיית שידור אחידה", נכתב. "לכך נוגעת השלכה כבירה, שלילית ופוגענית על התחרות שכן מדובר בתיאום מתמשך ואינטנסיבי בין שתי מתחרות, בנוגע להסדרים הפרקטיים היומיומיים ביותר".

בערוץ גם מתריעים כי "שיתוף-הפעולה והתיאום צפויים לחלחל גם אל מעבר לגבולות זמן שידורה של חברת החדשות וזאת, בין היתר, מאחר שהתוכן הספציפי שמשודר משפיע גם על מה שמשודר לפניו ועל מה שמשודר אחריו". כלומר, במקרה שבו מהדורת החדשות למשל מתארכת בשל אירוע דרמטי, שתי החברות יצטרכו לתאם גם נושאים הקשורים לתוכניות הפריים-טיים שלהן, המשודרות בהמשך, ומתחרות זו בזו.

יתרה מכך, השידור המשותף יחייב את רשת וקשת להגיע לתיאום גם בכל הנוגע לתחום הפרסום, שהוא מרכז פעילותם העסקית והבסיס לקיומם של הערוצים המסחריים. גם אם מבודדים את התיאום הזה רק לזמן האוויר של התוכניות המשותפות, מדובר על-פי הערוץ בשליש מזמן הפרסום היומי (ראו אינפו) הכולל כעשר הפסקות פרסומות ביום. "יידרש תיאום משמעותי ביותר במקטע הפרסומות... שמהווה את לב התחרות", נכתב בפנייה לרשות ההגבלים. "בין היתר יידרש תיאום של מספר הברייקים בתוכנית ואורכם (פרמטרים המשתנים מדי יום) וזאת בהתאם לביקוש באותו מועד. המשמעות: תיאום יומי של היקף מכירת הפרסומות בתוכניות חברת החדשות".

נושא פיננסי אחר שמוזכר במכתב נוגע לכך ששיתוף-הפעולה בין שתי החברות חוסך להן עשרות מיליוני שקלים בשנה וזאת בשל כך שלפחות ב-3 השנים הללו נחסך מהן הצורך להקים חברת חדשות עצמאית. בערוץ 10 כותבים כי להערכתם מדובר בחיסכון של 150 מיליון שקל לכל אחת מהחברות על פני 3 שנים, ככל הנראה על בסיס החישוב שהתקציב השנתי של חברת החדשות עומד על 100 מיליון שקל בשנה (בפועל התקציב כיום מעט נמוך יותר).

בערוץ לא מתעלמים מכך שהפעילות המשותפת של חברת החדשות שלגביה הם מתריעים במילים חריפות היא בסופו של דבר פועל יוצא של מה שנקבע בחוק של הכנסת, אך מציינים כי "אף אם הותר לרשת וקשת על-פי חוק הרשות השנייה להחזיק בחברת החדשות - עדיין עליהן לבוא בפני הרשות הנכבדה או בפני בית הדין להגבלים עסקיים, ולהסדיר את אופן התנהלותן בחברת החדשות בהתאם לחוק".

במכתב לא מצוינים הצעדים הספציפיים שבאמצעותם מצפים בערוץ שהפעילות תוסדר, אך ניתן להעריך כי הם היו מעוניינים למשל שכל פעילות תיאום בין שתי הזכייניות תיעשה בנוכחות עורך דין מטעם רשות ההגבלים, ובצעדים נוספים שיגבירו את הפיקוח על פעילות התיאום ההכרחית הנובעת מהמצב החוקי הקיים.

מרשת, קשת וחברת החדשות לא נמסרה תגובה. מרשות ההגבלים העסקיים נמסר כי הנושא עדיין מצוי בבדיקתה. 

החששות שמעלה ערוץ 10 בפנייתו

■ תיאום אסטרטגי של זמני השידור והיציאה לפרסומות ולמבזקים מיוחדים. 

■ חלחול לתחומים אחרים, שכן "התוכן הספציפי שמשודר משפיע גם על מה שמשודר לפניו ועל מה שמשודר אחריו". 

■ תיאום גם בכל הנוגע לפרסום, כמו מועדי יציאה לפרסומות ומשכן. 

■ ההפעלה המשותפת חוסכת לכל אחת מהזכייניות כ-150 מיליון שקל ב-3 שנים. 

ערוץ 10 נגד "תוכנית חיסכון"

בניגוד ליתר התוכניות שמפיקה חברת החדשות לשתי הזכייניות - שימשיכו להיות משודרות בשני ערוצים במקביל גם לאחר הפיצול - "תוכנית חיסכון", בהגשת קרן מרציאנו, נמצאת במעמד שונה. התוכנית, שעלתה לאוויר ב-2008, הוגדרה על-ידי הזכייניות מסיבות רגולטוריות כתוכנית תעודה, ולכן החוק שמאפשר לחברת החדשות להמשיך לשדר תוכניות חדשותיות לא חל עליה.

למרות זאת, שתי זכייניות ערוץ 2 כבר פנו לרשות ההגבלים בבקשה להכיר גם בתוכנית זאת כתוכנית חדשותית, כך שיוכלו לשדר אותה גם לאחר הפיצול. ל"גלובס" נודע כי ברשות פנו לצורך ההכרעה בסוגיה לרשות השנייה. עוד נודע כי ברשות השנייה מגבים את בקשתן של קשת ורשת והמליצו לרשות ההגבלים להיענות לה. ברשות השנייה רואים ב"תוכנית חיסכון" תוכנית חשובה שאם לא תופק על-ידי חברת החדשות לא תופק כלל וסבורים כי האינטרס הציבורי הוא להמשיך את שידורה.

עמדת הרשות השנייה ניתנה למרות פנייה ספציפית של ערוץ 10 בנושא. בערוץ טענו בפנייתם כי הבקשה להמשיך לשדר את "תוכנית חיסכון" סותרת את הוראות החוק, ו"יתרה מכך, אף חותרת תחת תכלית המעבר לשידור ברישיונות", שהיא "הגדלת מגוון והיצע התכנים בשידורי הטלוויזיה המסחרית בישראל ועידוד התחרות בה". בפנייה מצוין עוד כי אם הבקשה תיענה בחיוב היא תפגע קשות בתחרות ולכן פנה הערוץ בסוגיה גם לרשות ההגבלים.

קשת ורשת מחפשות פתרונות

גם ללא הבעייתיות שמוזכרת בפנייה של ערוץ 10, אין ספק שההפעלה של חדשות 2 במודל משותף על-ידי שני ערוצים שאמורים להיות מתחרים קשים וישירים במשך שאר שעות היממה, מעוררת שאלות רבות.

איך למשל אמורות להתנהל שתי תוכניות בוקר מתחרות, המשודרות זו מול זו, שאמורות לצאת בתיאום מושלם כמה פעמים בכל יום למבזק חדשות שמעבירה חברת החדשות המשותפת? וכמובן, כיצד יוחלט אם אירוע חדשות מסוים מצדיק פריצה ללוח המשדרים הרגיל וביטול התוכניות המתוכננות כשלכל אחת מהזכייניות עשוי להיות אינטרס מנוגד בכל ערב נתון - למשל במקרה שבו אחת מהן קבעה לאותו יום גמר גדול של ריאליטי מושקע, בעוד האחרת שיבצה מולו משדר בעלות נמוכה. גם אסטרטגיית מכירת הפרסום של שתי הזכייניות שונה בעניין.

כפי שנחשף ב"גלובס" כדי להגיע לפתרונות והסכמות בסוגיה, הוקמה בעבר ועדה בראשותה של תמי רווה, יו"ר דירקטוריון חדשות 2, ובהשתתפות נציגים של שתי הזכייניות. הוועדה כבר קיימה לא מעט דיונים בסוגיה, ואחת האפשרויות שנבחנו בה היא שבמקרה שבו רק זכיינית אחת מעוניינת בפריצה לשידור חברת החדשות, המשדר יופק רק עבורה ותוגדר נוסחה שלפיה תיערך בסופו של דבר ההתחשבנות הכספית בין הזכייניות. עם זאת, סביר להניח, שלפחות חלק גדול מהסוגיות, יופנו להכרעתו של מנכ"ל חדשות 2, אבי וייס.

שליש מזמן הפרסום

עוד כתבות

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

נהר הסיין בפריז / צילום: ap, Pavel Golovkin

הישג נועז באולימפיאדת פריז: הפיכת נהר הסיין לבטוח לשחייה

במשך עשורים לא הצליחה פריז לנקות את נהר הסיין, שמזוהם ממי ביוב ● לקראת האולימפיאדה, שתכלול שחייה ושיט בנהר, היא מוכרחה לעשות זאת ● אבל לא כולם מאמינים שזה אפשרי, "צריך תוכנית אחרת", אומרת האלופה האולימפית בשחייה במים פתוחים

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

רגע לפני שנפרדים מהחמץ: מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר