מגוריט גייסה 250 מיליון שקל; דמי הניהול השנתיים הוכפלו

המכרז המוסדי של קרן הריט זכה לביקושים של כ-400 מיליון שקל, והגיוס המתוכנן הוגדל ■ דמי הניהול הגיעו ל-5 מיליון שקל בשנה

איל גבאי, יו"ר מגוריט / צילום: שלומי יוסף
איל גבאי, יו"ר מגוריט / צילום: שלומי יוסף

קרן הריט מגוריט השלימה השבוע גיוס של כ-250 מיליון שקל בהנפקת אג"ח. בשלב המוסדי, שהתקיים ביום חמישי, גייסה הקרן 210 מיליון שקל, ובשלב הציבורי, שהתקיים אתמול (ב'), גייסה הקרן עוד כ-40 מיליון שקל.

המכרז המוסדי של מגוריט בשבוע שעבר זכה לביקושים גבוהים של כ-400 מיליון שקל, מה שגרם למנהלי הקרן להגדיל את הגיוס המתוכנן, שעמד על 150 מיליון שקל. הריבית על האג"ח (שקלית בעלת מח"מ של 4.75 שנים) נקבעה על 1.65%, לעומת ריבית מקסימלית של 2.38%.

מסכום הגיוס צפויה חברת הניהול של הקרן ליהנות מדמי ניהול של 1% בשנה (כ-2.5 מיליון שקל). זאת, נוסף על דמי ניהול של כ-2.4 מיליון שקל בשנה, שלהם היא זכאית כבר כיום מההון שגייסה הקרן אשתקד (סה"כ כ-5 מיליון שקל). בחברת הניהול של מגוריט מחזיקים, בין השאר, יו"ר הקרן, איל גבאי, המנכ"ל מתי דב והדירקטורית יעל אנדורן (5% כל אחד), לצד צמד יזמי הקרן, עורכי הדין ארז רוזנבוך (32%) וחיים וייספיש (11%), משקיעים ודירקטורים בקרן.

לפני ההנפקה בבורסה אשתקד התקשרה מגוריט עם חברת הניהול שלה בהסכם לתקופה של שבע שנים, שיוארך באופן אוטומטי, באותם התנאים, לתקופות נוספות בנות שבע שנים כל אחת. בתמורה לשירותי הניהול מקבלת חברת הניהול ממגוריט "דמי ניהול שנתיים בסך 1% מסך שווי נכסי החברה, כפי שיוצגו בספרים, כולל מזומנים ושווי מזומנים", כש"דמי הניהול כאמור ישולמו לחברת הניהול בכל רבעון מראש".

מגוריט היא קרן הריט הראשונה שהונפקה על פי חוק קרנות הריט החדש מאפריל 2016, שמעניק הטבות מיסוי משמעותיות לקרנות להשקעה בנדל"ן.

הקרן הצטרפה לבורסה בספטמבר 2016, לאחר שהשלימה גיוס של כ-60 מיליון שקל. עוד קודם לכן הבטיחה מגוריט גיוס של 180 מיליון שקל מארבעה גופים: אקסלנס, חברה קדישא, קרנות לאלמנות ויתומים וקק"ל. נכון להיום נסחרת הקרן בשווי של כ-200 מיליון שקל - דיסקאונט של כ-20% על ההון העצמי.