Mobility Insight הישראלית בדרך לגיוס של 5 מיליון דולר

החברה מפתחת ומשווקת פתרון כולל, מבוסס תוכנה וחומרה, לניהול רשת הדרכים והתחבורה ■ פועלת בשיתוף-פעולה עם משרד התחבורה ועובדת עם לקוחות עסקיים ורשויות מקומיות בארץ ובחו"ל

דב גנאור. מידע חיוני / צילום: איל יצהר
דב גנאור. מידע חיוני / צילום: איל יצהר

חברת Mobility Insight (או בקיצור Mobi) בדרך לגייס 5 מיליון דולר. החברה, המפתחת פתרון לניהול רשת הרכבים והתחבורה, נמצאת בימים אלה בסגירה של סבב גיוס, מתוכו גייסה כ-3 מיליון דולר כשבהמשך היא מתכוונת לגייס 2 מיליון דולר נוספים.

Mobi עובדת בשנים האחרונות על פיתוח טכנולוגיה בתחום ניהול תשתיות התחבורה. "החברה פועלת בעולם ה-connected vehicles (רכבים מתוקשרים) שבבסיסו חיבור בזמן אמת בין רכבים, תשתיות ומכשירים אלחוטיים. ההערכות בעולם מדברות על 300 מיליון רכבים מחוברים עד 2024, והחזון של Mobi הוא להפוך לשחקן דומיננטי בשוק העולמי", מצוין בהודעתה.

החברה מפתחת ומשווקת פתרון כולל, מבוסס תוכנה וחומרה, לניהול רשת הדרכים והתחבורה.

התוכנה שלה מבצעת ניתוח של תמונת המצב העכשווית והעתידית (החזויה) של תנועת הרכבים בעיר החכמה. החומרה שפיתחה החברה כוללת מערך איסוף מידע בזמן אמת מרשת סנסורים אלחוטית חכמה כמו גם מידע ממקורות נוספים.

דב גנאור, מנכ"ל ומייסד Mobi, מסביר מדוע צריך פתרון כמו של החברה: "לדוגמה, המידע בנוגע לביקושי נסיעות וכמויות תנועה ביחד עם זמני נסיעה, הוא חיוני לטובת ניהול חכם של רשת התחבורה והרכב המתוקשר. עתיד התחבורה ומניעת הפקקים תלוי ביכולת ניהול וויסות הביקושים של משתמשי הדרך. המערכת של Mobi מאפשרת יצירת 'תמרור חדש' להכוונה ניהול ובקרת תנועה. האומדן הוא כי המערכת תחסוך כ-75 מיליון שקל באופן ישיר למדינת ישראל".

כיום, החברה פועלת בשיתוף-פעולה עם משרד התחבורה ועובדת עם לקוחות עסקיים ורשויות מקומיות בארץ ובחו"ל, ביניהם חברת יפה נוף במטרופולין חיפה, עיריית תל אביב, מכללת אפקה ומוסד הטכניון (תחת אקסלרטור DRIVE). כמו כן, היא מצויה בתהליך הקמה של בסיס פעילות בארה"ב, בכלל זה הקמה של חברת בת אמריקאית.

Mobility Insight

שנת הקמה: 2013

מה החברה עושה: טכנולוגיה לרכבים מחוברים

מייסדים: דב גנאור (מנכ"ל), סלים נימרי, ד"ר ישראל פלדמן, שמיל סחר, קוסאי עומרי ופרופ' משה בן בסט

סך גיוסי הון עד כה: 3 מיליון דולר

מספר עובדים: 15 בנצרת וגליל ים

בעלי מניות עיקריים: אריק בנטוב, יו"ר חברת Champion Capital Group האמריקאית

מקור: IVC אונליין והחברה עצמה