להשאיר את ליה

ליה לוונשטיין, אם תישאר כאן, תהיה יהודייה לא פחות מאריה דרעי

אריה דרעי / צילום: שלומי יוסף
אריה דרעי / צילום: שלומי יוסף

לפי דעתי והרגשתי המדינה הייתה צריכה לעמוד מלכת. אבל זה לא קרה. כולם המשיכו לעסוק בעניניהם הגדולים והקטנים, מדחיקים ממחשבתם את מה שראו (מי שראה) את הדיווח בערוץ 2. הכתב דיווח, אנשים צפו, הדובר כמובן הגיב - וכולם הרגישו שעשו את שלהם ועכשיו הם יכולים לחזור לחייהם. אלא מה? המשפחה עליה דווח לא זכתה לפריבילגיה הזאת.

חבל קצר

מדובר בליה לוונשטיין, שיש לה שני ילדים גדולים שכבר שירתו בצה"ל ויש להם משפחות משלהם. המשפחה נמצאת בארץ כבר 11 שנים. לאחרונה, כך על פי הדיווח בערוץ 2, קיבלה האם הודעה שעליה לחזור לרוסיה. כי משהו שם פג תוקפו, אולי זה הדרכון ואולי איזו תעודה אחרת, מסוג התעודות המנוצלות לעתים כדי להחזיק את האזרחים בחבל קצר. אולי זו בכלל תבונתם של האחראים במשרד הפנים, ששיקול דעתם פג במקרים כאלה.

הנהלים הקדושים

האשה הגיעה לארץ כאלמנה, אולם התחתנה והתאלמנה בשנית. כלומר, יש לה פה ילדים מוצלחים וקבר אחד ואומרים לה לכי מפה. למה? נהלים!בתגובת משרד המשפטים לא מפרטים את "הנהלים". נאמר שהאישה מגורשת כי בעלה מת. מה הקשר? ובכן, זה כל הקשר! העובדה שהבעל נפטר. הוא היה יהודי ובזכות היותה נשואה לו קיבלה ליה מעמד של תושבת קבע. הלך הבעל, הלך גם המעמד. הלך המעמד - הלכו הילדים, הנכדים, החברים - החיים של ליה. הסתלקי מפה!

כדי להעצים את האבסורד ובעיקר את האטימות, שהיא אולי דתית אבל בוודאי לא אנושית, כדאי להזכיר שהשר הממונה על משרד הפנים ועל ההחלטה הוא אריה דרעי.

הוא האיש שדואג שהדנ"א היהודי בישראל יישמר מפני אנשים שאינם בני הדת היהודית. למרות שדרעי עצמו יהודי - הוא גם אדם שהורשע בעבירות של שוחד ומרמה. ודרעי הוא האיש שקובע את גורלה של משפחה ישראלית יפה, אינטליגנטית ותורמת, כמו משפחת לוונשטיין.

לא פחות יהודיה מדרעי

ועכשיו קורעים אשה ממשפחתה וחבריה בגלל כלום. הרי עניין היהדות הוא, תסלחו לי, לא רציני. האם עוד נוצריה אחת או פחות נוצריה אחת בישראל - זה מה שיפגע או ישמור על יהדות היקרה שלנו? אני בטוח שליה, אם תישאר כאן, תהיה יהודייה לא פחות מדרעי.

למרות שהיא לא התפללה לאלוהי ישראל - היא לפחות גם לא חטאה. האם "על פי הנהלים" יותר חשוב מזה?

לא שווה הפגנות?

וזה, ציבור אכפתי ויקר, לא שווה הפגנות ענק כדי שליה תישאר בארץ אתנו ועם בני משפחתה?