נעילה שלילית בוול סטריט, הנאסד"ק ירד ב-1.4%

מניות הבנקים בלטו לחיוב ■ נעילה שלילית באירופה, עליות בסיום המסחר באסיה ■ נתונים מעודכנים על הצמיחה ברבעון השני של השנה - הכלכלה צמחה בקצב של 1.4%

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בניו יורק ננעל היום (ה') במגמה שלילית. באירופה ננעל המסחר בירידות שערים. באסיה הסתיים המסחר בעליות.

 

אתמול נרשמו עליות שערים בוול סטריט כשאת המגמה הובילו מניות הבנקים ומניות הטכנולוגיה הכבדות. בשוק האג"ח נרשמת עלייה בתשואות על רקע ההערכות כי הריבית בארה"ב תמשיך לעלות.

בסך הכל נראה כי העולם הכלכלי מתחיל להתכנס ל"נורמלי" המוכר, הריביות בתוואי עולה והמאזן המפלצתי של הפדרל ריזרב הולך לקראת צמצום אך בעוד המשקיעים אוהבים את המגמה הזו בארה"ב, באירופה היא דווקא מפחידה את המשקיעים שעדיין לא בטוחים שכלכלת גוש האירו חוזרת לפסים של צמיחה ברת קיימא.

חזית המאקרו: הנתון המרכזי הוא נתוני הצמיחה הסופיים לרבעון השני של השנה שהפתיע כשהוצגו נתוני צמיחה סופיים לרבעון השני של השנה שהיו טובים מהתחזיות המוקדמות. בסיכומו של רבעון צמחה הכלכלה האמריקאית בקצב שנתי של 1.4% כשהתחזיות היו לקצב שנתי של 1.2%, נתון זהה לקצת הצמיחה ברבעון הראשון של השנה. הנתון השני שפורסם ולמעשה מקזז את המגמה החיובית לאחר ההפתעה בנתוני הצמיחה הוא התביעות החדשות לדמי אבטלה שעלו באופן מפתיע ל-244 אלף לעומת התחזיות שצפו 241 אלף תביעות חדשות, נתון זהה לנתון הקודם.

מניות הטכנולוגיה הגדולות רשמו ירידות משמעותיות. נציין את פייסבוק , טסלה , אפל .

אמש היו אלה מניות הפיננסים שהובילו את העליות בשוק והיום הראלי במניות אלה נמשך: בנק אוף אמריקה , סיטיגרופ  ו-ג'י.פי מורגן צ'ייס  .

אחרי המסחר תפרסם נייקי  את הדוחות הכספיים שלה. מעבר לעניין שיש בתוצאות הענקית הרי שהפרסומים בארה"ב בזמן האחרון על כך שהחברה תתחיל למכור מוצרים באמזון.קום , לאחר שנים של התנגדות עקרונית למהלך, מגבירים את העניין במניה.

בבית ההשקעות "יצירה" מעריכים היום כי מניית מיקרון טכנולוג'י  מתומחרת בחסר. עמית ביליה, אנליסט ומנהל השקעות בבית ההשקעות: "ישנם שתי סיבות העיקריות שבגללן החברה מעורכת בחסר, הראשונה היא תחרות מצד סין. לדעתנו, הסיכוי לתחרות מצד סין נמוך בשל חסמי הכניסה לתחום. ה- NAND וה- DRAM מורכבים מאלפי פטנטים שפותחו ב- 40 שנה, לסין אין את הפטנטים והיא גם לא תמצא מי שימכור להם אותם. בנוסף מדובר בשוק שמאופיין בהתפתחות טכנולוגית מהירה כלומר גם אם הסינים יחליטו להעתיק את הטכנולוגיה ביום שהם יסיימו הם ימצאו את עצמם עם מוצר שמפגר בכמה דורות מול המוצרים שנמכרים בשוק.

"הסיבה השנייה הוא המחזוריות בענף הזיכרונות. המחזוריות הממוצעת בענף עומדת על שנתיים כאשר המחזור השלילי האחרון שנמשך במהלך 2015-2016 הסתיים ברבעון השלישי של 2016. החברה פונה לשווקים מגוונים יותר עם תמהיל מוצרים רחב יותר מאשר בעבר. כאשר ענף ה PC הופך לפחות ופחות משמעותי, וענפים כגון שרתי ענן, אחסון, מובייל, אוטומציה תעשייתית ועוד הפכו ליותר משמעותיים בתמהיל מוצריה.

"השילוב עם מהפכת הבינה המלאכותית, התפתחות מחשוב הענן וה- Data Center's יוצרים ביקושים גבוהים למוצרי החברה וצפויים לתת רוח גבית למחזור עסקים חיובי ארוך יותר, עם עליית מחירים משמעותית יותר. תעשיית הזיכרונות צומחת בקצב מהיר. בהמשך לתוצאות הטובות ברבעון הראשון גם התחזית לדוח הקרוב שצפוי להתפרסם בסוף השבוע, המשך השנה צפויה להיות חיובית מאד". סיים ביליה בהמלצה שהוציא ללקוחות בית ההשקעות.