תיק 2000: שלדון אדלסון ורעייתו ייחקרו השבוע בלהב 433

אדלסון ורעייתו ייחקרו פעם נוספת על מהות קשריהם על ראש הממשלה, בנימין נתניהו

המיליארדר ובעליו של העיתון "ישראל היום" שלדון אדלסון ורעייתו מרים צפויים להעיד השבוע במשרדי להב 433, במסגרת חקירת פרשה 2000 - כך נודע היום (א') לוואלה! NEWS. תהיה זו חקירה הראשונה של שלדון אדלסון במסגרת הפרשה, שעניינה קשריו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והמגעים שניהל לכאורה האחרון עם מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס, וחקירתה הראשונה של רעייתו.

לפני כחודש הגיע אדלסון למשרדי להב 433 כדי למסור את עדותו הראשונה במסגרת חקירת התיק. בני הזוג הגיעו לישראל במקביל לביקורו נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ולרגל אירועי יום ירושלים. גורמים במשטרה שמעורים בפרטי החקירה סבורים כי עדותו של אדלסון תהיה משמעותית להתקדמות בחקירה. גם עדותה של רעייתו מרים נחשבת "חיונית" לחקירה, שכן היא מעורבת יותר בכל הקשור לעיתון "ישראל היום". במשטרה הבהירו כי בני הזוג אינם חשודים בשום עבירה.

תיק 2000 עוסק בשאלה אם ראש הממשלה קידם בשיחותיו עם מוזס מהלך שיביא לפגיעה ב"ישראל היום", באמצעות הצעת החוק הקרויה על שם העיתון החינמי, בתמורה לסיקור חיובי ב"ידיעות אחרונות" לפני הבחירות בשנת 2015. מתמלולי השיחות בין השניים שנחשפו בתחילת השנה בחדשות 2 עלה כי מוזס ביקש לקדם את המהלך שיצמצם את תפוצתו של העיתון במהרה. "אפשר לחוקק את זה", טען לכאורה נתניהו, אך ציין כי הוא "רוצה לדבר קודם עם הג'ינג'י (אדלסון)".

 

נתניהו הקפיד להרחיק את עצמו מהקשר ל"ישראל היום" מאחר שהדבר מהווה עבירה על חוקי מימון מפלגות. ואולם, ברגע שנתניהו הוקלט במהלך משא ומתן כזה עם מוזס, שלא ברור כמה פעיל היה החלק שנטל בו, יהיה לו מאוד קשה להגיד שהיומון הממומן על ידי מקורבו אדלסון פועל כמערכת עיתונאית עצמאית ושאין לו השפעה עליה.