נעילה חיובית בוול סטריט; מניית טבע עלתה ב-4%

מאקרו: מדדי מנהלי הרכש בסקטור השירותים והייצור ■ וול מארט עקפה את התחזיות ודיווחה על צמיחה במכירות ■ מייסיס רשמה ירידה במכירות אך הכתה את תחזיות הרווח

אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס
אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות שערים. אתמול לא התקיים מסחר בארה"ב לרגל "יום הנשיא". המשקיעים מתמקדים היום בדוחות הכספיים ובנתוני המאקרו. בבורסות אירופה ננעל המסחר במגמה מעורבת.

 

המשקיעים עדיין מנסים להבין לאן נושבות הרוחות בבית הלבן, בכל הנוגע למדיניות הכלכלית שיוביל טראמפ. הנשיא האמריקאי עדיין לא דיבר על כוונתו להוציא לפועל את התוכנית הכלכלית עליה הכריז בקמפיין הבחירות, במרכזה הרחבה פיסקאלית לצורך שיקום התשתיות. עם זאת, בשבוע שעבר טראמפ נתן רוח גבית לראלי בשווקים כאשר הצהיר כי יכריז בקרוב על רפורמה במערכת המס. האם הוא יצלח את הקונגרס ויממש את הבטחותיו בדבר הפחתה ניכרת במסים (בעיקר במס החברות)? ימים יגידו.

טראמפ מציג: הביצוע החמישי בטיבו של הדאו מאז 1900

הנתונים הכלכליים שפורסמו לאחרונה, בייחוד נתוני האינפלציה והתעשייה, תמכו בסנטימנט החיובי בשווקים ותרמו להתחזקות הדולר. יומן הנתונים נותר דליל היום וכלל קריאות ראשוניות של מדד מנהלי הרכש בתחום הייצור והשירותים לחודש פברואר, שירדו בהתאמה לרמות של 54.3 ו-53.9 נקודות, מתחת לתחזיות המוקדמות ולאחר קריאות של 55 ו-55.6 נקודות בינואר.

עונת הדוחות נמצאת בישורת האחרונה והיום לפני פתיחת המסחר דיווחה ענקית הקמעונאות וול-מארט  על רווח נקי של 1.3 דולרים למניה ברבעון הפיסקאלי הרביעי שלה, סנט אחד מעל התחזיות בשוק. ההכנסות הסתכמו בכ-130 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים שעמד על 131 מיליארד דולר.

טבע  זינקה לאחר שביום שישי פורסם כי ה-FDA שלח מכתב אזהרה לפייזר, שמפתחת עבור חברת מומנטה גרסה גנרית לתרופת הדגל של טבע, הקופקסון במינון 40 מ"ג.

מניית יוניליוור  צנחה לאחר סירוב החברה להצעת מיזוג בסך 143 מיליארד דולר מענקית המזון קראפט-היינץ , בה מחזיק המשקיע וורן באפט נתח משמעותי.  בדחייתה את הצעת הרכש בסך 50 דולר למניה, מסרה יוניליוור כי ההצעה "ממעיטה באופן מהותי" בערכה. (לסיפור המלא)

מייסיס דיווחה על רווח של 2.02 דולר למניה ועל הכנסות כוללות של 8.52 מיליארד דולר ברבעון האחרון. הרווח עלה על ציפיות האנליסטים אך נתון המכירות הקמעונאיות ירד זה הרבעון השמיני ברציפות.

ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח היום כי ורייזון  ויאהו  הסכימו לחתוך את מחיר הסכם המיזוג ביניהן.