סקייליין מוכרת פרויקט מגורים בקנדה בכ-120 מיליון שקל

חברת הנדל"ן והמלונאות שבשליטת גיל בלוטרייך צופה מהעסקה תזרים חיובי של כ-130 מיליון שקל, על פני תקופת תשלום התמורה במשך 10 שנים

חברת הנדל"ן והמלונאות סקייליין עדכנה הבוקר כי חתמה (שוב) על הסכם למכירת פרויקט המגורים פורט מק'ניקול (Port McNicoll) שבקנדה לידי גוף קנדי, תמורת כ-41.5 מיליון דולר קנדי (כ-120 מיליון שקל).

בסקייליין ציינו היום כי שווי הקרקע רשום בדוחותיה בכ-40 מיליון דולר קנדי, כך שהיא לא צופה רווח או הפסד מהותי מהעסקה, אולם כי היא צפויה להניב לה תזרים מזומנים חיובי לפני מס של כ-45 מיליון דולר קנדי (כ-130 מיליון שקל) על פני תקופה של עשר שנים.

בסקייליין ציינו היום כי עיקר התמורה בעסקה תתקבל ב-120 תשלומים חודשיים שווים בתוספת ריבית, כפי שנקבעה בין הצדדים, במשך 10 שנים, החל ממועד השלמת העסקה וקבלת האישורים הנדרשים לכך, הצפויה ברבעון השני של 2017. סקייליין כבר דיווחה בשנה שעברה על הסכם למכירת הפרויקט, שבסופו של דבר לא יצא לפועל.

עד כה השקיעה סקייליין בפרויקט פורט מק'ניקול כ-15 מיליון דולר קנדי (43 מיליון שקל), לאחר שרכשה את הקרקע ב-2007 תמורת כ-7 מיליון דולר קנדי, ומאז היא השקיעה בפיתוחה ובהשבחתה קרוב ל-8 מיליון דולר קנדי נוספים. פורט מק'ניקול ממוקם במחוז אונטריו שבקנדה והוא אחד מארבעת הפרויקטים של סקייליין המיועדים לייזום ופיתוח, וכולל זכויות להקמת כ-1,900 דירות וכ-33 אלף מ"ר שטחי מסחר.

עוד ציינו היום בסקייליין, כי ממועד הרכישה ועד סוף 2016 הפרויקט הניב לה הכנסות של כ-20 מיליון דולר קנדי (כ-58 מיליון שקל), לאחר שמאז הרכישה ועד כה נמכרו בו 49 יחידות קרקע, ורווח גולמי של קרוב ל-10 מיליון דולר קנדי (כ-28 מיליון שקל). ההסכם הנוכחי מותיר בידיה של סקייליין קרקעות ונכסים בשווי של כ-7 מיליון דולר קנדי (כ-22 מיליון שקל).

סקייליין, הנמצאת בשליטת חברת מישורים של גיל בלוטרייך ואלכס שניידר, עוסקת בהשקעות, מתפעלת בתי מלון, יוזמת נדל"ן למגורים ולמסחר באתרי מלונאות ונופש ומחזיקה נדל"ן מניב. החברה נסחרת בבורסה בשווי של כ-440 מיליון שקל, לאחר עלייה של כ-10% בערכה בשנה האחרונה.

בחודש שעבר עלתה החברה לכותרות בעקבות רצונה של חברת הכשרת הישוב של עופר נמרודי לצאת מהשקעתה בסקייליין, 17 שנה לאחר שנכנסה אליה, בדרך שעוררה סכסוך בינה לבין מישורים. זאת לאחר שהכשרת הישוב דרשה מסקייליין פירעון של שטר הון בהיקף של כ-14 מיליון שקל שהונפק לה לפני כשבע שנים.

הכשרת הישוב מחזיקה ב-30% מחברה פרטית (סקייליין ישראל), שבאמצעותה שולטת מישורים בסקייליין, ושווי ההחזקה שלה עמד בסוף 2015 על 86 מיליון שקל.

עוד עדכנה סקייליין בחודש שעבר על שינוי שיטת שערוך נכסיה המלונאיים (מעלות מופחתת לשווי הוגן), במהלך הצפוי להגדיל את חלק בעלי המניות בהון העצמי בכ-170 מיליון שקל בדוחות 2016.