מנכ"ל קשרי תעופה רוכש 10% ממניות החברה תמורת 6 מיליון ש'

יורם מוטעי יממן את הרכישה באמצעות הלוואה שיעמיד לו המוכר, אייל סגל ■ לאחר השלמת העסקה יחזיק מוטעי ב-30% מהמניות, וחלקו של סגל יקטן ל-42%

יורם מוטעי, מנכ"ל חברת התיירות קשרי תעופה , מגדיל את חלקו בחברה, ורוכש מידי בעל השליטה החדש, אייל סגל, כ-10% ממניותיה, בהשקעה של כ-6 מיליון שקל - עיקר הסכום באמצעות הלוואה שיעמיד לו סגל.

קשרי תעופה עדכנה כי סגל, באמצעות חברה שבשליטתו, ומוטעי, חתמו על הסכם שבמסגרתו ימכור סגל למוטעי את חבילת המניות לפי מחיר של 7.6 שקלים למניה - נמוך בכ-5% ממחיר השוק.

עם השלמת העסקה, חלקו של מוטעי בקשרי תעופה צפוי להגיע לכ-30%, ואילו חלקו של סגל, העומד היום על כ-52%, יצטמצם לכ-42%.

מחיר הרכישה דומה למחיר שבו רכש סגל בחודשים האחרונים מניות מיעוט בקשרי תעופה מידי חברת נץ מלונות, ונמוך בכ-10% מהמחיר שלפיו רכש את השליטה בחברה מידי המשביר לצרכן שבשליטת רמי שביט.

במסגרת העסקה הנוכחית, ישלם מוטעי לסגל כ-460 אלף שקל, תמורת קרוב ל-1% מהון החברה (כ-60 אלף מניות), ואת יתרת הסכום, בהיקף של 5.4 מיליון שקל, ישלם באמצעות הלוואת מוכר לשבע שנים בריבית שנתית של 2.5%. המניות (כ-9% מההון) יועברו לחשבון נאמנות, אולם מוטעי יהיה זכאי לזכויות ההצבעה עבורן.

בקשרי תעופה ציינו כי ההלוואה שיקבל מוטעי "תיפרע מדיבידנדים שישולמו על-ידי החברה", וכי "עד לפירעון ההלוואה במלואה הרוכש לא יהא רשאי למכור את מניות הנאמנות או מניות נוספות המוחזקות על-ידיו בנוסף למניות הנאמנות, אלא אם יעשה שימוש בתמורת מכירת המניות כאמור לשם פירעון ההלוואה". העסקה הנוכחית נעשית בהמשך לדיווח שהעבירה קשרי תעופה כבר בחודש יולי, אז נחתם ההסכם לרכישת השליטה בה על-ידי סגל, וכחלק ממנו תכנן סגל למכור חלק מהמניות שרכש למוטעי.

את רכישת השליטה בקשרי תעופה, בהשקעה של 34 מיליון שקל, השלים סגל בתחילת חודש ספטמבר לפי מחיר מניה של 8.5 שקלים - פרמיה של יותר מ-20% משווי המניה אז, המשקף לקשרי תעופה שווי חברה של 65 מיליון שקל. קשרי תעופה נסחרת היום בשווי של כ-60 מיליון שקל, לאחר שמאז ההודעה על מכירת השליטה בה התחזקה מנייתה ב-14%. לאחר העסקה המשביר נותרה עם 10% ממניות קשרי תעופה.

סגל, מבעלי חברת מגאסון אלקטרוניקה ובקרה, הפועלת בתחום פתרונות האבטחה, ביצע את העסקה לרכישת קשרי תעופה זמן קצר לאחר שרכש את מועדון הכדורגל של מכבי נתניה (המשחקת בליגה השנייה) תמורת 1.5 מיליון שקל, במסגרת מכרז שהתנהל בביהמ"ש, לאחר שהקבוצה נכנסה להקפאת הליכים.

קשרי תעופה עוסקת בהפעלת טיסות שכר ובשיווק חבילות תיור ושירותי תיירות. את מחצית השנה הראשונה סיכמה קשרי תעופה עם שיפור של 6.5% בהכנסותיה, שהגיעו לכ-56 מיליון דולר, ובשורה התחתונה צמצמה את הפסדיה לתקופה זו בכ-8% ל-1.2 מיליון דולר.