המרכז האקדמי הוד השרון יתמודד במכרז להקמת מוסד אקדמי במודיעין

המל"ג: "אין כוונה לאפשר פתיחת מוסד להשכלה גבוהה מתוקצב נוסף"

המרכז האקדמי הוד השרון יתמודד במכרז שהוציאה לאחרונה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ל"בניית מוסד להשכלה גבוהה ומעונות סטודנטים" במודיעין.

המכרז הוא לחכירת שטח בן 25.6 דונם במרכז המתוכנן של העיר על "קרקע חומה", ועליה זכויות בנייה למוסד אקדמי בשטח עיקרי של 20 אלף מ"ר ועוד 88 יחידות דיור לסטודנטים. מחיר המינימום עבור הקרקע הוא 3.385 מיליון שקל והוצאות הפיתוח הן בגובה כ-12 מיליון שקל.

על פי מידע שהגיע ל"גלובס", חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות ויו"ר המרכז לשלטון מקומי, פעל להבאת מוסד אקדמי לעיר, ובעבר התנהלו מגעים בין עיריית מודיעין לבין המרכז האקדמי הוד השרון.

המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט בהוד השרון, בו כ-1,600 סטודנטים לתואר ראשון, מסר בתגובה: "המרכז בוחן מזה שנים את הקמת משכן הקבע שיתאים לגידול והתרחבות המרכז. אחת האפשרויות שנבחנות היא הקמת משכן הקבע במודיעין, אם וכאשר המרכז יתמודד ויזכה במכרז הקרקע שפרסמה רשות מקרקעי ישראל".

מעיריית מודיעין נמסר: "המכרז להקמת מוסד אקדמי מתבצע על ידי רשות מקרקעי ישראל ואמור להיסגר בסוף החודש. כל גוף ו/או מוסד שעומד בתנאי המכרז רשאי להתמודד בהתאם לכללי המינהל כפי שפורסמו".

אולם המועצה להשכלה גבוהה, מצדה, הודיעה לרמ"י על התנגדותה המוחלטת להקמת מוסד אקדמי מתוקצב במודיעין. המל"ג גם שוללת הפעלת לימודים אקדמיים לתואר אקדמי מחוץ לקמפוס של מוסדות אקדמיים קיימים. עם תחילת הליכי המכרז הודיעה סמנכ"ל המל"ג מיכל נוימן לרמ"י, כי "לא עומדת על הפרק כל כוונה לאפשר פתיחת מוסד להשכלה גבוהה מתוקצב נוסף".

הנימוק להתנגדות המל"ג הוא כי "מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל רוויה למדי כיום, ואנו עדים בשנים האחרונות לירידה בשיעור הסטודנטים החדשים".

רשות מקרקעי ישראל מסרה בתגובה: "הבאנו לפני הציבור את עמדת המל"ג מיום 23.8.2016 אשר מאפשרת בנסיבות הכתובות בה להגיש הצעה למכרז. בהינתן זה שהקרקע מיועדת תכנונית למטרה זו, דרך המלך היא שיווק במכרז פומבי ולא באופן אחר". המכרז ייסגר בסוף חודש ספטמבר.