קייטנה מתוקה: פרויקט מימון המונים יוצא דופן שרץ ברשת

הכירו פרויקט ממימון המונים בשם "קייטנה מתוקה" שעלה השבוע לרשת: האגודה לסוכרת נעורים מקיימת קייטנות לילדים סוכרתיים ומממנת את השתתפותם של ילדים שידם אינה משגת

פרויקט מיוחד שעלה באתר למימון המונים ג'אמפ סטרט ראוי לתשומת-לב מיוחדת. קוראים לפרויקט "קייטנה מתוקה". האגודה לסוכרת נעורים מקיימת בכל שנה, מזה למעלה מ-30 שנה, קייטנות קיץ רפואיות לילדים סוכרתיים מגיל 10 ועד 17, בהן מוצעת לילדים סביבה בטוחה עם תחושת שייכות ותמיכה.

האגודה משתדלת להבטיח את השתתפותו של כל ילד המעוניין בקייטנה, גם אם ידו אינה משגת, אולם עלות כל ילד בקייטנה עומדת על 3,200 שקל. האגודה מסבסדת 70% מעלות הקייטנה, וכדי להשלים את החסר, היא פונה אל ההמונים בבקשת סיוע.

רבים מילדי הקייטנה שהשתתפו בה במהלך השנים הם היום בוגרים, שחיים, עובדים ומנהלים משפחה, לצד ההתמודדות היומיומית עם סוכרת נעורים - מחלה שאין לה מרפא ודורשת הקפדה על בדיקות דם וזריקות אינסולין יום יום, שעה שעה.

כ-230 ילדים משתתפים בקייטנות בכל שנה ב-3 מחזורים, 5 ימים כל מחזור, בתנאי פנימייה, מלווים בצוותים רפואיים מקצועיים בתחום ובמדריכים סוכרתיים בוגרים, כאשר כל הצוותים מגיעים בהתנדבות מתוך הכרה בחשיבות המפעל.

המפגש בין הילדים בקייטנה יוצר חברויות לכל החיים ומעניק להם ידע חיוני להתנהלות עם המחלה. הילדים מספרים על הציפייה במהלך כל השנה למפגש בקייטנ,ה המאפשר להם להרגיש כמו כולם.

נכון לרגעים אלה גייס הפרויקט קרוב ל-8,000 שקל מתוך 55 אלף שקל שהציב לעצמו כיעד גיוס.

למי שפחות מודע למחלה, רק נספר כי סוכרת נעורים (סוג 1) היא מחלה בה מערכת החיסון תוקפת את הגוף והורסת את יכולתו לייצר אינסולין באופן עצמאי. זוהי מחלה המלווה את החולה לכל אורך חייו. לאור החשיבות באיזון הסוכר, נאלץ הילד הסוכרתי לבדוק את רמות הסוכר בגופו כ-12 פעמים ביום ולהזריק בין 3-6 פעמים ביום אינסולין לגופו.