מופע האימים של מיכאל גולן

הרוק סטאר שחולל מהפכה בשוק הוא אותו רוק סטאר שדואג כעת לזרוע פחד והיסטריה בציבור

מיכאל גולן / צילום: תמר מצפי
מיכאל גולן / צילום: תמר מצפי

מופע האימים של מיכאל גולן, שהחל בסוף השבוע והמשיך היום (א') בראיונות לכלי התקשורת, מזכיר את מופע הקסמים שנתן לנו כאשר רק נכנס לשוק הסלולר, בשנת 2011. הרוק סטאר שחולל מהפכה בשוק הוא אותו רוק סטאר שדואג כעת לזרוע פחד והיסטריה בציבור, על-ידי אזכור חלומותיהם הכמוסים של חיזבאללה ונסראללה שרשתות סלולר בישראל יקרסו. כמה נמוך עוד ניתן לרדת?

היום, אחרי שתקף חזיתית את שר האוצר משה כחלון וטען שהוא עשה עבור המדינה יותר מכחלון ונתניהו יחד, הוא נפגש איתו וניסה לשכנע אותו לתמוך במיזוג גולן טלקום-סלקום. מדוע כחלון הסכים להיפגש איתו אחרי הטחת האשמות כל-כך חמורה? לא ברור.

כך או כך, בימים הקרובים אמורה רשות ההגבלים למסור את החלטתה בעניין המיזוג, ויש לקוות שהיא תצליח להתנתק מהאיומים ותרחישי הבלהות לקריסת רשתות הסלולר.

ההחלטה של הרשות היא ברורה - המיזוג פוגע בתחרות. זהו. השיקולים האחרים של עידוד השקעות בשוק וכדומה מתגמדים מבחינתה לעומת הפגיעה בתחרות כתוצאה מהוצאת מתחרה כמו גולן.

עדיף לשלוח את גולן לבית הדין להגבלים

אבל עזבו לרגע את הטיעונים המקצועיים. אף ממונה לא היה מסכים לאשר מיזוג כזה כמיזוג משמעותי ראשון בתפקידו. מבחינה אישית ואולי גם מקצועית נכון יותר לממונה החדשה, עו"ד מיכל הלפרין, לדחות את המיזוג ולשלוח את הצדדים לבית הדין להגבלים עסקיים. היא לא יכולה להרשות לעצמה להיות חתומה על העלאת מחירי הסלולר בעקבות המיזוג הראשון שהיא מאשרת.

הרבה יותר נכון מבחינתה להצטרף לצד של שר האוצר וראש הממשלה, ולהתמודד בבית הדין להגבלים עסקיים כאשר יוגש ערעור. שם, אם תפסיד - האחריות ברובה תתחלק בינה לבין בית הדין; ואם תנצח שם - אז היא קנתה את עולמה.

די לזכור כיצד דבק הכישלון של מיזוג שופרסל וקלאב מרקט לממונה לשעבר דרור שטרום, כדי להבין מדוע אין סיכוי שהלפרין תאשר את המיזוג. גולן טלקום מצדה, לראשונה, תעמוד בפני ההחלטה אם להקריס את עצמה ולפנות להגנת בית המשפט, או לחזור להשקיע - אופציה שנראית כרגע בלתי סבירה. אבל אם למדנו משהו מגולן הוא שאצלו אין לדעת מה יילד יום.