מסע קולינרי בין שישה בשלנים שמתפרנסים מארוחות בביתם

שישה בשלנים שהפכו את האירוח למקצוע באמצעות המיזם הקולינרי Eatwith, פותחים בפני G את ביתם, ואת המטבח

בטיוואן יש תרבות של שוק לילה / צילום: יאיר מיוחס - סטודיו zooz
בטיוואן יש תרבות של שוק לילה / צילום: יאיר מיוחס - סטודיו zooz

"רוקדים פה על הכיסאות" | ארז גולקו, חיפה

זקני העיר של חיפה, עיר עם אופי משלה, יוכלו להעיד על ימים קולינריים טובים ושמחים יותר, שתובלו בבליל שפות ותרבויות בניחוח אירופי, שנכנסו אליה בשערי הנמל. אך בזמן שתל אביב הפכה למכונת תרבות משומנת, ובזמן שעל הפתיליות בירושלים התבשלו תבשילים מכל סוג, צבע ומין, נפלה חיפה לתרדמת ארוכה. בשנתיים האחרונות, נדמה שהרוחות הצעירות בעיר, נושבות בכיוון ערני ונחוש של השלמת פערים, והסצנה החיפאית הצעירה להוטה להציג את מרכולתה. אף שמאמצים רבים מרוכזים באזור העיר התחתית והנמל, ההתעוררות החיפאית מתרחשת בין היתר גם בביתו של ארז גולקו, הממוקם על הכרמל וצופה לים.

לפני שגולקו, 34, ייכנס למטבח, הוא יקפוץ לנמל כדי לבחור דגים במטרה להכין ארוחה של חמש-שבע מנות המתבססת על חומרי הגלם הכי מוצלחים שישים עליהם את ידו. הארוחה תוגש לעשרה עד עשרים סועדים ברי מזל, שיכינו מראש בין 200 ל-230 שקלים לסועד, כולל יין אדום, צ'ייסרים, אוזו, וודקה ולימונצ'לו בעונה. הוא מארח בממוצע פעמיים בשבוע, בעיקר בסופי שבוע. "תוך חודשיים זה כבר הפך להיות חלק בלתי נפרד מהשגרה. כמו כל עסק עצמאי, היו עליות וירידות, עכשיו זה כבר בישורת. עכשיו אני תפוס חודש קדימה כל הסופי-שבוע, הרוב מפה לאוזן של אנשים שהיו."

בחודש הבא גולקו "חוגג שנה במיזם", שאליו התגלגל במקרה, כשצפה בכתבה בטלוויזיה. "הייתי בלי עבודה ואמרתי שאני הולך על זה בכל הכוח", הוא משחזר. "התחלתי את תהליך הקבלה, שהיה יחסית ארוך, התקבלתי והתחלתי לרוץ עם זה. לארוחה הראשונה שפתחתי נרשמו ארבעה אנשים והיה מקסים. ואז הרגשתי שאני צריך קצת יותר אדרנלין, אז פתחתי דרך האתר אירוע נוסף בסגנון חפלה יוונית בימי שישי בצהריים - ארוחה פתוחה שהפכה להיות אירוע מחתרתי ושזכתה לכינוי 'הארוחות הסודיות של חיפה'. היום היא סולד-אאוט מאוד מהר, חבר מביא חבר, 23-22 אנשים. הקו הוא ים תיכוני בשילוב דגי ים טריים בלבד, בדגש על עשבים ירוקים מכל מיני כפרים בסביבת חיפה, ויש גם מאכלי ים".