אחרי שברח מהארץ: נעצר אביב טלמור, בעלי יוטרייד

טלמור, שמאז ספטמבר 2015 שהה בחו"ל, חזר לישראל לאחר מגעים בין עורכי דינו לרשות ני"ע ■ מעצרו הוארך ב-5 ימים ■ חשוד בעבירות ניהול תיקים ללא רישיון, קבלת דבר במירמה ועוד ■ עורכי דינו: "הוא כופר בחשדות נגדו"

אביב טלמור / צילום: יריב כץ
אביב טלמור / צילום: יריב כץ

אביב טלמור, בעל השליטה בחברת יוטרייד, נעצר היום (ב') על-ידי רשות ניירות ערך. מאז חודש ספטמבר 2015 שהה טלמור בחו"ל לאחר שברח מהארץ, ונפוצו שמועות שונות על מקום הימצאו. טלמור, שלא התייצב בחודשים האחרונים לחקירה למרות זימונו, חזר לישראל לאחר מגעים בין עורכי דינו לבין רשות ניירות ערך. הוא נעצר עם הגיעו, והיום הוארך מעצרו ב-5 ימים. 

על-פי החשד, טלמור, באמצעות יוטרייד, גייס בין השנים 2015-2012 כ-600 לקוחות וניהל את כספם לשם השקעה בשוק ההון, תוך ביצוע פעולות השקעה באמצעות תוכנת אלגו-טריידינג (מסחר רובוטי) המבצעת את פעולות המסחר ללא התערבות הלקוח וללא הפעלת שיקול-דעת מצד הלקוח בביצוע ההשקעה, וזאת כשאין ברשות החברה רישיון ניהול תיקים כדין.

בנוסף, על-פי החשד, הציג טלמור מצגי-שווא שונים שתכליתם הנעת המשקיעים ושכנועם להשקיע את כספם בחברה תוך הצגת מצגי-שווא לפיהם הוראות חוק הייעוץ אינן חלות על פעילות החברה.

על-פי החשד, לכל משקיע סופקה גישה לחשבון וירטואלי שהציג באופן כוזב את סך ההשקעה העומדת לרשות המשקיע, בעוד שבפועל כספי המשקיעים הופקדו בחשבון אחר בו שלטו טלמור והחברה בלבד. בפועל נוצר פער בסך של 12 מיליון דולר בין המצג הכוזב של יתרת כספי המשקיעים בחשבונות הווירטואליים לבין סך המזומנים הקיים בחשבון הבנק של החברה.

לפיכך, טלמור חשוד בעבירות ניהול תיקים ללא רישיון לפי חוק הייעוץ, עבירות של אי-קיום דרישות הרשות לפי חוק ניירות ערך, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, מירמה והפרת אמונים בתאגיד, עבירות מנהלים בתאגיד, שיבוש מהלכי משפט לפי חוק העונשין ועבירות על חוק איסור הלבנת הון.

לאחרונה דווח כי טלמור וחברת יוטרייד חשודים גם בהונאת פונזי לכאורה - שימוש בכספי משקיעים חדשים להחזרת כספים למשקיעים קודמים המבקשים למשוך את כספם - ורישום כוזב של יתרת הכספים בחברה. לבקשת רשות ניירות ערך הוקפאה פעילות החברה, ובהמשך, לבקשת משקיעים וספקים של החברה, מונה מפרק זמני ליוטרייד, עו"ד עפארי. 

עורכי דינו של אביב טלמור, רונן מנשה וקובי רון ממשרד מנשה-רון, מסרו: "מרשנו כופר בחשדות נגדו. מרשנו חזר ארצה מיוזמתו והסכים למעצרו למספר ימים על-מנת לאפשר לרשות החוקרת למצות את החקירה. אנו מאמינים כי בסיומה של החקירה החשדות נגדו יופרכו".