ללא הכנסות ועם הערת "עסק חי" גייסה ננו דיימנשן 44 מ' ש'

מאז תחילת השנה עלתה מניית החברה, שמוזגה אשתקד לשלד הבורסאי ZBI, בכ-300%

איציק שרם / צילום: יוסי כהן
איציק שרם / צילום: יוסי כהן

בסוף הרבעון הראשון של 2015 היו בקופה של חברת ננו דיימנשן 7.1 מיליון שקל, ולדוחותיה צורפה הערת "עסק חי". אולם הבאזז סביב תחום הפעילות של החברה - מדפסות תלת-ממד - מסייע לננו דיימנשן לגייס הון ולהיערך לרישום למסחר בוול סטריט. מאז תחילת השנה עלתה מניית החברה, שמוזגה אשתקד לשלד הבורסאי ZBI, בכ-300%.

לצד פרסום הדוחות הודיעה היום (ב') החברה על גיוס של 44 מיליון שקל לפחות. הגיוס ייעשה בדרך של הקצאה פרטית, במחיר של 5.5 שקלים למניה, שהוא המחיר הממוצע של מניית החברה בחודשיים האחרונים. ההקצאה כוללת גם אופציות בכמות של מחצית מכמות המניות המוקצית לכל משקיע, ומחיר המימוש הוא 9 שקלים (30% מעל המחיר הנוכחי) לתקופה של שנתיים.

ננו דיימנשן מציינת שכבר עכשיו יש לה הסכמי השקעה חתומים בהיקף של 44 מיליון שקל, והסכום הסופי של הגיוס ייקבע בימים הקרובים. במקרה ששער הנעילה של המניה בסוף יום המסחר ה-60 שלאחר העסקה - וגם מחיר הנעילה הממוצע ב-5 ימי המסחר שקדמו לו - יהיו נמוכים מ-5.5 שקלים, תקצה החברה למשקיעים מניות נוספות כדי לשקף את ההפרש, עד מחיר מינימום של 4.75 שקלים למניה.

בדירקטוריון החברה מעריכים שהגיוס יאפשר לחברה לפעול ללא צורך בגיוסי הון נוספים בשנתיים הקרובות, למעט גיוס בהנפקה בנאסד"ק או השקעה של משקיע אסטרטגי. הדירקטוריון החליט לפעול באופן מיידי לרישום מניות החברה בוול סטריט כ-ADR (איגרת הנסחרת בבורסה אמריקאית ועוקבת אחר מניית חברה זרה).

ננו דיימנשן נסחרת בשווי 158 מיליון שקל. לדברי מנכ"ל החברה, עמית דרור, "מדובר בסכום משמעותי, שיאפשר לחברה להשיג את מטרותיה העסקיות בשנים הקרובות. לאחר השקת הדור הראשון של מדפסת החברה, אנו מתכוננים לקראת עבודה מול לקוחות נבחרים והתחלת ייצור מסחרי של הדיו הייחודי של החברה".

יו"ר ננו דיימנשן, איציק שרם (לשעבר בעל השליטה בקבוצת שרם-פודים-קלנר שקרסה), אמר היום שהחשיפה לארה"ב חשובה, משום שזהו שוק היעד המרכזי שלה. בינתיים ברבעון הראשון החברה אינה רושמת הכנסות, ויש לה הפסד נקי של 3 מיליון שקל. בעל המניות הגדול בחברה הוא מיכאל אילן, ולצדו קבוצת משקיעים הכוללת את המנכ"ל דרור, סיימון פריד ושרון פימה. היו"ר שרם מחזיק כ-3% מההון.