אבן קיסר שוב מפתיעה לטובה: עקפה את תחזיות הקונצנזוס

למרות התוצאות הטובות, יצרנית משטחי הקוורץ לא העלתה את תחזיותיה השנתיות שמשקפות שיעור צמיחה ממוצע של 16%, ומכפיל EBITDA של 17

אבן קיסר , יצרנית משטחי הקוורץ הישראלית, ממשיכה לספק את הסחורה, תרתי משמע. החברה פרסמה הבוקר (שעון ארה"ב) את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה, ומהן עולה כי הכנסותיה עמדו על 107.8 מיליון דולר לעומת קונצנזוס אנליסטי של 106.3 מיליון דולר. תוצאות אלו משקפות צמיחה שנתית של 14.2% וצמיחה שנתית של 22.9% על בסיס אותו שער חליפין (החברה מושפעת בעיקר משינויי שערי חליפין של הדולר האמריקאי, האוסטרלי והקנדי).

כשמדובר בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי למניה (על בסיס Non GAAP) של 46 סנט, וזאת לעומת קונצנזוס אנליסטי של 41 סנט - דהיינו 5 סנט יותר. למרות עקיפת הקונצנזוס האנליסטי, אבן קיסר מותירה נכון לרגע זה את תחזיותיה השנתיות בעינן, וזה אומר הכנסות של 515-525 מיליון דולר (צמיחה שנתית ממוצעת של 16%), ו-EBITDA (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) של 123-129 מיליון דולר, דהיינו מכפיל EBITDA חזוי של 17.

החברה, נזכיר, נסחרת כרגע לפי מחיר מניה של 60.01 דולר, המשקף שווי שוק של 2.1 מיליארד דולר. מתחילת השנה נותרה המניה ללא שינוי (לעומת עלייה של 4.3% במקרה של מדד הנאסד"ק). מנגד, במהלך השנה האחרונה, ולמעשה מאז יצאה לפועל הצעת מכר כבדה של בעלי מניות בחברה לפי מחיר מניה של 45.5 דולר, הוסיפה המניה לערכה 34%.

השוק האמריקאי, נזכיר, הוא המנוע העיקרי לצמיחה של יצרנית משטחי עבודה מקוורץ הקיבוצית. הכנסותיה מארה"ב לבדה (ראו טבלה) היוו 45% מהסך וגדלו בשיעור הגבוה ביותר - 28%. כדי לעמוד בביקוש הצפון אמריקאי לפתרונותיה (דהיינו כולל קנדה), אבן קיסר כבר החלה להפעיל קו ייצור ראשון במפעל החדש שלה בריצ'מונד היל, ג'ורג'יה. הקו השני ייחל לפעול במהלך הרבעון הרביעי של השנה. החברה, אגב, הגדילה את השקעת ההון שלה בהקמת מפעל זה מ-115 מיליון דולר ל-130 מיליון דולר.

לטענת יוס שירן, מנכ"ל אבן קיסר, גידול זה בהשקעת ההון אינו מהווה בעיה פיננסית לחברה מכיוון שמאזנה נקי מחוב (ההון העצמי מהווה 72% מהמאזן), בקופתה יש כרגע 41.1 מיליון דולר והיא יכולה לשרת נאמנה את השקעות ההון שלה דרך רווחי ה-EBITDA שלה ותזרימי המזומן שלה מפעילות שוטפת - 2.7 מיליון דולר ברבעון הראשון לעומת 6.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

עוד עולה מהתפלגות ההכנסות של החברה לפי מדינות, כי אלו מהשוק הישראלי ירדו בשיעור דולרי של 13%, אך שירן מדגיש כי על בסיס שקלי - ההכנסות מישראל כמעט נותרו בעינן.

המספרים של אבן קיסר 6-5-15
 המספרים של אבן קיסר 6-5-15

התפלגות גיאוגרפית של הכנסות אבן קיסר
 התפלגות גיאוגרפית של הכנסות אבן קיסר