עובדי נשר בהר טוב חוששים ממכירת המפעל - ופתחו בעיצומים

ההליכים למכירת המפעל נפתחו בעקבות דרישת הרשות להגבלים עסקיים מלפני פחות משנה ■ במסגרת הצעדים הארגוניים שבהם פתחו עובדי המפעל, בשיתוף פעולה עם ההסתדרות הכללית, הם מונעים כניסה והוצאה של סחורות

כ-65 עובדי נשר בהר טוב פתחו היום (ב') בעיצומים, וזאת על רקע מו"מ שמקיימת הנהלת החברה על מכירת המפעל שליד בית-שמש. דבר המו"מ נחשף לראשונה ב"גלובס".

ההליכים למכירת המפעל נפתחו בעקבות דרישת הרשות להגבלים עסקיים מלפני פחות משנה - בניסיון להגביר את התחרות בענף המלט ולאפשר בכך גם הורדת מחירים.

במסגרת הצעדים הארגוניים שבהם פתחו עובדי המפעל, בשיתוף פעולה עם ההסתדרות הכללית, הם מונעים כניסה והוצאה של סחורות. לדברי יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, דני בונפיל, חרף אמירות כלליות שנשמעות מצד בכירים בהנהלת החברה ולפיהן היא מקיימת מו"מ למכירת המפעל - העובדים לא עודכנו בנעשה והם חוששים לעתידם התעסוקתי: "העובדים המסורים בהר טוב הצעידו את המפעל להצלחה והם זכאים כעת לקבל רשת ביטחון תעסוקתי. אני מקווה שיו"ר נשר, משה קפלינסקי יוביל מו"מ הוגן עם העובדים ובאופן שיאפשר את סיום המשבר", אמר בונפיל.

בהסתדרות הכללית סיפרו היום על מחלוקות שהתגלעו בין הנהלת נשר לבין העובדים גם באשר להקמת מתקנים חדשים המכילים אמוניה, המסכנת אותם - וזאת בלי לתגמל על כך את העובדים שנאלצים לעבוד בקרבתם ואף לתחזק אותם. לטענת ההסתדרות, הנהלת החברה מרחיבה את השימוש בחומרים מסוכנים - בלי לתאם זאת עם נציגי העובדים.

נשר בהר טוב נחשב למפעל המלט השני בגודלו בישראל ומייצר כשלישי מתצרוכת המלט המקומית. רוב העובדים במקום נחשבים ותיקים וחלקם מועסקים בו כ-30 שנה. למפעל כושר ייצור של כמיליון טון מלט וכ-650 אלף טון של קלינקר בשנה.

נשר רכשה את המפעל בהר טוב ב 1969 ושטחו משתרע על כ 325 דונם.

מנשר נמסר בתגובה כי "בעקבות דרישות רגולטוריות, ועל מנת להבטיח את המשך קיומו של מפעל הרטוב כמפעל מלט, נאלצת נשר למכור את המפעל בהר טוב.

"נשר דרשה מהרוכש כתנאי למכירה ועל חשבון שיקולים כלכליים את המשך העסקתם של כל עובדי המפעל, גיבוש הסכם ארוך טווח ושמירה על ההסכמים והזכויות המלאות של העובדים. החברה פעלה בתיאום עם ועד העובדים וההסתדרות ועשתה צעדים חסרי תקדים לקראת העובדים. למרות זאת, בחר הוועד להציב דרישות בלתי סבירות, לנצל את המצב ולנקוט בצעדים חד צדדיים ולוחמניים כלפי ההנהלה".