אילו חברות מקיימות קייטנות לילדי העובדים?

בשבועיים האחרונים של אוגוסט נשארים כל ההורים עם הלשון בחוץ, כשכמעט כל המסגרות לילדים נגמרו ■ בכל זאת, יש כמה מקומות עבודה שדואגים להעסיק את הילדים בשלל פעילויות, כדי לאפשר להורים לעבוד בתפוקה סבירה

ילדי קייטנת קצפת תות איתוראן /  צלם: חלי עובד
ילדי קייטנת קצפת תות איתוראן / צלם: חלי עובד

"אין כמעט ילדים שרוצים את אימא כאן ועכשיו"

החברה: משרד עורכי הדין נשיץ ברנדס אמיר

מספר עובדים: 230

מספר משתתפים בקייטנה: 60 ילדים

תאריכי הקייטנה: 17-21 באוגוסט

גילאים: 4-8 ו-8-12

פעילויות בקייטנה: לגילאי 4-8 סדנאות בישול וקוסמות, פעילויות יצירה וצפייה בסרט יומי; לגילאי 8-12 משחקי קופסה, סדנאות קרקס ויצירה, מיני גולף, שולחנות משחק כמו הוקי אויר, משחקי פלייסטיישן, אקס בוקס וצפייה יומית בסרט. כל ילדי הקייטנה, שנקראת "קייטנשיץ ברנדס אמיר", ייהנו מארוחות בוקר וצהריים עם ההורים בחדר האוכל של המשרד. הילדים יקבלו חולצות וכובעים עם שם המשרד והקייטנה. המדריכים בקייטנה הם ילדים של השותפים בגילאי 17 ומעלה, שיקבלו שכר עבור עבודתם וכן מדריכים במסגרות אחרות כמו צופים ובני עקיבא. הקייטנה מתקיימת לזכרו של איתן נשיץ ז"ל, אחד השותפים במשרד, ובנו של גד נשיץ, שותף מייסד במשרד.

תשלום: סבסוד מלא של המשרד.

האם זה מפריע לעבודה? מהחברה נמסר כי "הילדים מחכים לקייטנה והדבר אינו פוגע בשגרת העבודה. אין כמעט ילדים שרוצים את אימא או את אבא כאן ועכשיו. אך אם זה בכל זאת קורה, הדבר מתקבל בהבנה. אם העובד נמצא באמצע ישיבה, המזכירה מכניסה לו פתק והוא יוצא. המשרד ממנה עוזר מדריך, שתפקידו להוביל את הקטנים להורים, אם הם רוצים. זה כמעט לא קורה".

"הקייטנה מאפשרת לעבוד בראש שקט כשהילדים נהנים"

החברה: איתוראן

מנכ"ל: ניר שירצקי

מספר עובדים: 500

מספר משתתפים בקייטנה: 100 ילדים. 20 בכל מחזור

תאריכי הקייטנה: 4 מחזורים בני שבוע בין ה-3-28 אוגוסט

גילאים: 4-12

פעילויות בקייטנה: בקייטנת קצפת ותות איתוראן מגוון פעילויות בין השעות 08:00-16:00במועדון הילדים של איתוראן הכולל ארוחת בוקר וצהריים, סדנאות אמנות, סדנאות ציור, שוק קח-תן, יום מתוק, יום אפייה ובישול ועוד. כמו כן, יוצאים לבילויים מחוץ למועדון כמו ביקור במרכז המבקרים של תנובה, סרטים ועוד.

תשלום: חינם.

האם זה מפריע לעבודה? לטענת החברה, ההפך הוא הנכון: "זה מאפשר לעובדים לעבוד בראש שקט, כשהילדים נהנים. הילדים נפגשים עם ההורה רק כשהולכים הביתה, והעובד מנהל כרגיל את יום עבודתו".

ילדי קייטנת קצפת תות איתוראן / צלם: חלי עובד
 ילדי קייטנת קצפת תות איתוראן / צלם: חלי עובד

רובוטיקה, מדע, חלל ואמנות

החברה: התעשייה האווירית

מנכ"ל: יוסי וייס

מספר עובדים: 16 אלף

מספר משתתפים בקייטנה: 1,600 ילדים

תאריכי הקייטנה: 22 ביוני עד ה-31 באוגוסט

גילאים: קטנים - 5-8; גדולים - 9-13; בוגרים - 14-17

פעילויות בקייטנה: אגודת עובדי התעשייה האווירית מקיימת הקיץ 150 קייטנות ברחבי הארץ לטובת ילדי העובדים. הקייטנות כוללות מגוון פעילויות כמו ספורט, אומנות, מדע, בריכה, סרטים, מוזיקה, רובוטיקה, חלל, ירי בחץ וקשת ועוד. מגוון ההפעלות בהתאם לגילאי הילדים המשתתפים. בקייטנות יום ארוך הילדים מקבלים גם ארוחת צהריים חמה, ובקייטנה של חצי יום מקבלים ארוחה קלה. כל הילדים מקבלים שי: ילקוט ממותג וכלי כתיבה או שובר לקניית אביזרי חזרה לבית הספר.

תשלום: 300-2,500 שקל

האם זה מפריע לעבודה? הקייטנות אינן מתקיימות במתחם החברה ולכן אינן מפריעות למהלך היום והעבודה.

"נוצרות חברויות בין הילדים שמביאות לקשר קרוב יותר בין העובדים"

החברה: אימפרבה

מנכ"ל: שלמה קרמר

מספר עובדים: 240

מספר משתתפים בקייטנה: 50

תאריכי הקייטנה: 24-28 באוגוסט

גילאים: 3-11

פעילויות בקייטנה: מגוון פעילויות בהתאם לקבוצת הגיל (יש 3 קבוצות גיל) כמו ג'ימבורי, טיסנים, זומבה, קומיקס, אפיית עוגות, משחקי ילדות, יצירה, הקרנת סרט ועוד.

תשלום: 700 שקל לילד ראשון, 600 שקל לילד שני ו-500 שקל לילד שלישי.

האם זה מפריע לעבודה? אודי יצחייק, מנהל אתר אימפרבה ישראל ופסיכולוג ארגוני: "העובדה שהילד קרוב פיזית להורה מורידה את תפוקת העובד, אך עדיין זה עדיף על היעדרות מרובה מהעבודה בגלל מחסור בפתרונות. הקייטנות שלנו מתקיימות במתחם נפרד אך לא רחוק, כדי לאפשר להורים לקחת את ילדיהם לאכול צהריים יחד. ובכלל, נוצרו בין הילדים חברויות שהביאו בעקבותיהן לקשר קרוב יותר בין העובדים".

"החוויה של הילדים וההורים היא של שיתוף וקירבה. חלק ממשפחת סלקום"

החברה: סלקום

מנכ"ל: ניר שטרן

מספר עובדים: 4,403

מספר משתתפים בקייטנה: 250

תאריכי הקייטנה: 17-21 באוגוסט

גילאים: 5-8

פעילויות בקייטנה: הקייטנה, בין 8:30-17:30, כוללת מופע חיות, קסמי מדע, הצגה, סרט, פעילויות ספורטיביות, סדנאות קרקס, ג'אגלינג,זומבה, תחרויות בישול, פעילות אינדיאנים, יצירות ועוד. השנה יוקם מתחם מתנפחים, משחקים אינטראקטיביים.

תשלום: 450 שקל

האם זה מפריע לעבודה? רגינה בקלינסקי-קורץ, אחראית רווחה בסלקום: "החוויה של הילדים וההורים בקייטנה היא של שיתוף וקירבה, מהרגע שהם יוצאים מהבית יחד אל העבודה, אוכלים צהריים יחד ועד שהם חוזרים הביתה. הקייטנה מתנהלת במתחם גדול שאינו מפריע ליום העבודה ובזכותה הילדים מרגישים חלק ממשפחת סלקום".