שוק ההנפקות לוהט: זוברה בדרך לוול סטריט

Zubra, הרשומה בדלוואר ופועלת בתחום המסחר המקוון לתיירים, מתכננת לגייס 100 אלף דולר בלבד ללא חתמים, לפי שווי של 500 אלף דולר ■ החברה תיסחר בפלטפורמת המסחר שמעבר לדלפק או ברשימת ה-Pink sheets

שוק ההנפקות הראשוניות (IPO) בוול סטריט לוהט, ומגזר האינטרנט הוא אחד הבולטים בו. בחודשים האחרונים הונפקו בין היתר טוויטר, 58.com הסינית ו-Wix הישראלית, והוגשו תשקיפים של חברות אינטרנט נוספות שצפויות לצאת להנפקה בקרוב, בהן למשל הרשת החברתית הסינית Weibo.

תשקיף נוסף שהוגש אתמול (ד') לרשות ניירות ערך בארה"ב (SEC) מגלה חברת אינטרנט ישראלית שמתכננת גם היא להגיע לשוק הציבורי בארה"ב, אם כי בממדים צנועים יותר. מדובר על חברה בשם Zubra, שמעוניינת לגייס בהנפקה ראשונית (ללא חתמים מלווים) סכום של 100 אלף דולר, לפי שווי של חצי מיליון דולר אחרי הכסף.

זוברה מתכוונת להגיע להיסחר בפלטפורמת המסחר שמעבר לדלפק (OTC) או לרשימת ה-Pink sheets בארה"ב. החברה רשומה בדלאוור אך פועלת מירושלים. עלויות ההנפקה צפויות להגיע לכ-20 אלף דולר.

לפי התשקיף, מתכננת זוברה לפעול בשוק המסחר המקוון, ולהגיע לקהל היעד של תיירים עסקיים בישראל. החברה מתכננת להציע להם קופונים קבוצתיים, שיעניקו להם הנחות משמעותיות בבתי עסק מקומיים, כמו בתי מלון ומסעדות, וכן באטרקציות תיירותיות שונות.

נכון להיום החברה עוד לא פועלת, ואתר האינטרנט שלה עדיין בבנייה. מן הסתם אין לה עדיין הכנסות, ומהקמתה בסוף 2011 היא רשמה הפסדים של כ-20 אלף דולר. רואי החשבון שלה, משרד BDO זיו האפט, הצמידו לה הערת "עסק חי", כך שנראה שהגיוס הכרחי להמשך פעילותה.

עם זאת, התשקיף לא מגלה מדוע נבחרה הדרך של הנפקה, ולא גיוס ממשקיעים פרטיים או מקרנות שמתמחות בחברות בשלב כזה.

מי שהקים ומנהל את החברה הוא יצחק שטינוביץ בן ה-34, שמכהן כנשיא ומנהל החברה, ולמעשה מהווה כרגע את כל מצבת כוח האדם שלה. מהפרטים בתשקיף עולה ששטינוביץ מגיע מתחום החינוך, ולפעילות זוברה הוא מקדיש כ-15 שעות בשבוע.

שטינוביץ הוא גם בעל המניות העיקרי בחברה כיום, עם 69% מהון המניות שלה. את יתרת המניות מחזיקה שרה פון-וייזל, שמכהנת כדירקטורית. בהנחה שיושלם הגיוס, יירד חלקם בחברה ל-55% ול-25%, בהתאמה.