מדד אמון הצרכנים השלים בינואר ירידה תלת-חודשית של 11 נקודות

סקר המדד נערך במקביל לפרסומים בדבר נזקים אפשריים לכלכלה בגין פעולות של חרם וסנקציות כלפי חברות ישראליות ■ לקריאת חוברת המדד

מדד אמון הצרכנים של גלובס בשיתוף PwC Israel ירד גם בינואר, הפעם ב-1.6 נקודות לרמה של 69.2 נק' (1996 = 100 נק') אחרי ירידה של 8.7 נק' בדצמבר 2013 וירידה של 1.2 נק' בנובמבר 2013. בשלושת החודשים האחרונים ירד, אפוא, המדד ב-11.5 נק'.

נתון המגמה של המדד - שמבוסס על ממוצע נע תלת-חודשי - ירד בינואר ב-3.8 נק' ל-73.2 נק', אחרי ירידה של 1.5 נק' בדצמבר ועלייה של 2.1 נק' בנובמבר. אלו חודשיים של ירידות רצופות שבאות אחרי העליות שנרשמו בין אוגוסט לנובמבר אשתקד. מדובר בסימנים שאולי אנו ניצבים לפני תפנית אל עבר הקוטב הפסימי או לכל הפחות דיכוי ניצני האופטימיות שהחלו בסוף הרבעון השלישי של 2013.]

חשוב לציין כי הסקר של מכון סמית, עליו מבוסס המדד, נערך במקביל לפרסומים בדבר נזקים אפשריים לכלכלת ישראל בגין פעולות של חרם וסנקציות כלפי חברות ישראליות, בשל פעילותן מעבר לקו הירוק. הסקר עצמו נערך לפני דברים מפורשים ברוח זו שאמר מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי.]

לקריאת חוברת המדד