מתי גולן: "ביבי צריך לבקש משלדון לסגור את 'ישראל היום'"

עיתונאי "גלובס" מתי גולן קיבל הערב תעודת הוקרה מיוחד מאגודת "זכות הציבור לדעת" על פועלו בתחום ביקורת התקשורת בישראל

‎‎עיתונאי "גלובס", ‏מתי גולן‏, קיבל הערב (א') תעודת הוקרה מיוחדת מאגודת "‏זכות הציבור לדעת‏" על פועלו בתחום ביקורת התקשורת בישראל.

"אני חושב שצריך לתת פרס לעיתון 'ישראל היום'. ולמה?", שאל מתי גולן בעת שקיבל את תעודת ההוקרה, "כי העיתון הזה הוכיח שעיתון יכול להיות מחולק חינם, התפוצה שלו יכולה לגדול, אבל הוא לא משפיע. להפך. מאז שיש את 'ישראל היום', ביבי ירד בתמיכה הציבורית, הליכוד הפך מפלגה יותר קטנה. בשביל זה היה צריך להקדיש כל-כך הרבה כסף של מהמרים? אני מציע לביבי שאם הוא רוצה להשתפר, שיבקש מידידו שלדון אדלסון לסגור את העיתון, ומהר!".

באירוע קיבלו פרסים אתר ביקורת התקשורת של המכון הישראלי לדמוקרטיה, "העין השביעית", וחני לוז, העומדת בראש מרכז "תדמית". תעודת הוקרה קיבל גם נרי אבנרי. פרס על תקשורת כלכלית הוגנת קיבלה הכתבת הכלכלית של ערוץ 1, יעל איילון.

‏‏"הדמוניזציה נגד האחר לא עוצרת בקו ירוק וירטואלי", אמרה לוז בנאומה. לדבריה, היא זולגת מחוץ לגבולות הארץ והופכת לשנאת ישראל והיהודים. "הדה-לגיטימציה נגד ישראל בעולם מקבלת לגיטימציה מכלי תקשורת ישראלים", אמרה והוסיפה כי "התקשורת, שאמורה להיות כלי מאבק של האזרח מול השלטון, הופכת לכלי דורסני לבעלי אג'נדה מסוימת. זו לא תופעת טבע - זה מאבק בין נרטיבים ואג'נדות". ‏

עורך "העין השביעית", חנוך מרמרי, אמר כי "עדיין מתהלכים בינינו פקידים שתפקידם לפקח, רגולטורים שנדרשים לרסן, מחוקקים שיגבילו, שרים שממנים עורכים עיתונאים בכלי התקשורת הכפופים למשרדיהם. החוק הפלילי עדיין מופעל בשירות הנוטים להיעלב, גם אם אלה אינם פשוטי העם הזקוקים להגנה, אלא משרתי ציבור בכירים ואילי הון".

‏בטקס נשא דברים גם פרופ' אסא כשר ואמר: "בכל מקום בו יש כוח, שם דרושה אתיקה. האתיקה צריכה להסדיר את השימוש בכוח. בישראל, העיתונות בתחילת הדרך הייתה עיתונות מפלגתית. לימים העיתונים לא שייכים יותר למפלגות, אבל יש עדיין בעיות שצריך לפתור. למשל העובדה שיש שיקולים עסקיים. צריך אתיקה עיתונאית טובה כדי לבצע את זכות הציבור לדעת למרות השיקולים העסקיים".