עשירי סין לא מאמינים בכלכלת המדינה: 44% מתכננים להגר

סקר: בסין יש 1.02 מיליון מיליונרים 90% שוקלים לשלוח את ילדיהם ללמוד בחו"ל ההשקעה המועדפת עליהם: נדל"ן ומניות

לראשונה חצה מספר העשירים בסין את רף המיליון: אחד מכל 1,300 סינים המתגוררים בסין (לא כולל הונג קונג ומקאו) הוא מולטי-מיליונר, כך עולה ממחקר חדש של המו"לית "הורון ריפורט" ו-GroupM Knowledge, חברת השקעות מדיה הפועלת משנחאי.

לפי הסקר, בסוף השנה שעברה היו בסין 1.02 מיליון מיליונרים ו-63,500 סופר-עשירים - גידול של 6.3% לעומת השנה הקודמת. הסקר מגדיר "מיליונר" אנשים פרטיים שהונם האישי עולה על 10 מיליון יואן (1.6 מיליון דולר ארה"ב), ו"סופר-עשיר" אנשים פרטיים שהונם מסתכם ב-100 מיליון יואן לפחות.

מבין ערי סין, בבייג'ין יש מספר העשירים הגדול ביותר - 179 אלף, ואחריה גואנגדונג, השוכנת בדרום המדינה (9,500) ושנחאי (8,200). לפי הסקר, מחצית מהמיליונרים הם בעלי עסקים, והשאר הם משקיעים במניות או בנדל"ן, או מנהלים בכירים, המכונים בסין "דולרים מוזהבים". רוב רובם של הסופר-עשירים בסין הם בעלי עסקים.

רוצים לחו"ל

עם זאת, העשירים לוטשים עיניים למדינות זרות כדי לרכוש בהם בתים ולחנך בהן את ילדיהם: 90% מהסופר-עשירים שוקלים לשלוח את ילדיהם ללימודי בי"ס תיכון בחו"ל, וארה"ב היא היעד המועדף עליהם. בריטניה במקום השני וקנדה במקום השלישי. ל-44% מהם יש תוכניות להגר, והיעד המועדף עליהם הוא קנדה, ואחריה ארה"ב וסינגפור.

העשירים חוששים מההאטה הכלכלית בסין. לפי הסקר, רק ל-28% מהסינים העשירים יש אמון בכלכלת סין בשנתיים הבאות, לעומת 54% שהביעו אמון בכלכלת סין ב-2010.

מפקפקים בנתונים

העשירים הסינים גם מפחיתים את ההוצאות. אשתקד הייתה ההוצאה הממוצעת של עשיר סיני 1.76 מיליון יואן - ירידה של 9% לעומת 2010.

ההשקעה המועדפת על 60% מהעשירים היא נדל"ן, ואחריה מניות. כמעט שני-שלישים מחזיקים באייפד. 86% עורכים קניות באינטרנט, ו-40% משתמשים במיקרו-בלוגים של וויבו. יש מי שמפקפקים בממצאים וטוענים כי האומדן נמוך מאוד לעומת המציאות, מאחר שהוא אינו כולל את פקידי המפלגה ואת צאצאיהם שהתעשרו".