נחשף ב"גלובס": חברת הזרע תפנה השטחים בפארק איילון

החברה חתמה על הסכם עם מינהל מקרקעי ישראל לפינוי השטחים שברשותה בחוות שלם ■ החברה תפנה שטח של 1,168 דונם עד סוף השנה ■ החבר תקבל פיצוי של 5.5 מ' שקלים בגין פינוי בניינים בשטח

כפי שנחשף ב"גלובס" אתמול (ד'), חברת הזרע חתמה על הסכם לפיו תפנה את השטחים שברשותה מפארק איילון שבמבואותיה הדרומיים של תל אביב.

חברת הזרע, המוחזקת על ידי פולאר השקעות (50%), חתמה עם מינהל מקרקעי ישראל על הסכם לפינוי שטחיה בחוות שלם שבאזור צומת מסובים, חלק מהשטח עליו עתיד לקום פארק אריאל שרון.

פולאר הודיעה היום (ה'), כי במסגרת ההסכם התחייבה חברת הזרע לפנות 1,168 דונם עד סוף השנה. כנגד פינוי הקרקע, ישלם המינהל פיצוי כספי בסך 18 אלף שקל לדונם, ובסך הכל 21 מיליון שקל. בנוסף, המינהל ישלם לחברה פיצוי בסך 5.5 מיליון שקל בגין פינוי מבנים המצויים על הקרקע. עוד נקבע כי אם בתוך שלוש שנים ישתנה ייעוד הקרקע מחקלאות למגורים, תהיה חברת הזרע זכאית לפיצוי מוגדל.

כמו כן, מסרה פולאר כי חברת הזרע רשאית לתבוע סכומי פיצויים מעבר ל-18 אלף שקל לדונם. חברת פולאר צפויה לקבל בעקבות הסכם זה סכום של כ-13 מיליון שקל, בהתאם לשיעור אחזקתה בחברת הזרע. הצדדים הסכימו כי הם יפעלו לדחיית התביעה לפיצויים שהגישה חברת הזרע לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה (פגיעה במקרקעין שאינה הפקעה), וכי הזרע תוותר על כל זכות הנובעת לה בגין הליך זה.

כפי שנחשף ב"גלובס" אתמול, הפרקליטות תימנע מהגשת כתב אישום כנגד חברת הזרע וכנגד חברת קלד"ש בניה בע"מ (חברה המוחזקת על-ידי פולאר השקעות) במסגרת "פרשת הולילנד" וכי תסגור את התיק הפלילי כנגדן, לרבות התיק שנפתח על ידי מחלקת החקירות של אגף המכס והמע"מ. כנגד בעלי החברה בעבר, עדיין מתנהל ההליך.

אורי שני, מנכ"ל פולאר השקעות, מסר כי "ההסכם שנחתם סוגר באופן הנכון והטוב ביותר, עבור פולאר ועבור ציבור המשקיעים של החברה, את הסוגיה הנוגעת לשטחים עליהם עתיד לקום הפארק על שם אריאל שרון. זהו צעד נוסף וחשוב בפעילות האינטנסיבית שלנו שנועדה להבטיח שהחברה תעמוד בכל מחויבויותיה לציבור המשקיעים".

‏עד לחתימת ההסכם, סירבה חברת הזרע, שהייתה קשורה באנשי נדל"ן המעורבים בפרשת הולילנד, לפנות את חלקה מפארק אריאל שרון; היא ניהלה מאבק משפטי לביטול תוכנית הפארק, על מנת שתוכל לתכנן במקום מתחם מגורים.

כזכור, בעקבות פרשת הולילנד, עלו חשדות לכאורה כי מנהלי הזרע בעבר, אביגדור קלנר ואחרים, נתנו שוחד ליעקב אפרתי, שהיה מנהל מינהל מקרקעי ישראל, ולאהוד אולמרט, שר התמ"ת דאז שהיה אחראי על המינהל.

‏על-פי החשד, בשנים 2002-2005 ניתן לכאורה שוחד בהיקף של כ-1.7 מיליון שקל על מנת שחוזי חכירה יחודשו באופן רטרואקטיבי, ייעוד הקרקע ישונה, ועוד. כמו כן, נחשד כי אולמרט ניסה לכאורה לסייע לקלנר להפשיר את הקרקעות החקלאיות במתחם לבנייה.