תביעה של ישראלים שקנו נדל"ן בקנדה תנוהל בארץ

השופטת מיכל אגמון-גונן קבעה כי תביעה שהגישו ישראלים שהשקיעו בפרויקט בקנדה תידון בישראל ■ הישראלים רכשו דירות בפרויקט של היזם גיל בלוטרייך

בשורות טובות למשקיעים הישראלים בנדל"ן זר: שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ד"ר מיכל אגמון-גונן, קבעה השבוע כי תביעה שהגישו ישראלים שהשקיעו בפרויקט בקנדה תידון בישראל. מדובר בהישג ל-33 הישראלים שרכשו דירות בפרויקט של היזם הקנדי גיל בלוטרייך בטורונטו.

התביעה, בסך כ-28 מיליון שקל, הוגשה ב-2009 על-ידי רוכשי דירות שטענו כי בלוטרייך, בעל השליטה בחברה מישורים וכן בקבוצת סקייליין, ושותפתו חברת הכשרת היישוב, הציגו מצג שלפיו הם רוכשים דירות למגורים, אך בפועל זהו פרויקט דו-שימושי המתפקד גם כמלון. התובעים טענו שהופר ההסכם עמם ושערך הדירות ירד בשל שימוש לצורכי מלונאות.

ביהמ"ש דחה את בקשת הנתבעים לסילוק על הסף של התביעה, שבה טענו כי בית המשפט בארץ אינו מוסמך לדון בה.

לדברי עו"ד ארנון גרפי, המייצג את הרוכשים, קיימת "חשיבות קריטית" לניהול התביעה בישראל. "חברות שמוכרות קרקעות ודירות בחו"ל לישראלים מנסות להפנות את התובעים לערכאות משפטיות בחו"ל, והמשמעות היא מכת מוות לתביעה נגדן".

דובר סקייליין מסר כי היא "אינה מעוניינת להתייחס להחלטת ביניים זו או אחרת. סקייליין סמוכה ובטוחה שלאחר שמיעת התיק ידחה ביהמ"ש את התביעה".