אובמה: אין לארה"ב בעלת ברית חשובה יותר מישראל

אובמה אמר את הדברים בכינוס תורמים לקמפיין הבחירות שלו, שהתקיים בביתו של יו"ר הקונגרס היהודי-אמריקני ג'ק רוזן

בפגישה עם תורמים יהודיים בניו-יורק, אמש (ד'), הגן נשיא ארה"ב, ברק אובמה, על מדיניותו כלפי המזה"ת והצהיר שישראל היא בעלת בעלת הברית החשובה ביותר של ארה"ב.

במאמץ להפיג ספקות בקרב פעילים דמוקרטיים לגבי מחויבותו לישראל, הכריז אובמה: "ברור ששום בעלת ברית אינה חשובה לנו יותר מאשר ישראל... אני לא רוצה לטפוח לעצמי יותר מדי על השכם, אבל הממשל הזה עשה למען ביטחון ישראל יותר מאשר כל הממשלים שקדמו לו. זו לא רק דעתי. זו גם דעתה של ממשלת ישראל".

"בין אם מדובר במאמץ להבטיח את יעילות שיתוף הפעולה המודיעיני בינינו ובין אם מדובר ביזמה לוודא שאנו מסוגלים לייצר משהו כמו 'כיפת ברזל', שימנע מטר טילים על תל-אביב, אנו נחושים בדעתנו, באופן עקבי, לא להתפשר כאשר מדובר בביטחונה של ישראל ואנו נמשיך בכך", אמר הנשיא. "וזה לא משהו שאני אומר בשיחות פרטיות. זה משהו שאמרתי בעצרת הכללית של או"ם. וזה יימשך".

יו"ר הקונגרס היהודי אמריקני, ג'ק רוזן, שאירח את אובמה בביתו באפר איסט סייד, במנהטן, הזכיר "חששות" של חוגים מסוימים בקהיליה היהודית בארה"ב, כאשר הציג את אורח הכבוד לפני חבורה של תורמים כבדים. כל אחד מהם תרם לפחות 10 אלפים דולר לקרן קמפיין הבחירות של אובמה כדי להשתתף באירוע האקסקלוסיבי.

בעוד שרוב יהודי ארה"ב מצביעים מסורתית למען הדמוקרטים (כ-80% מהיהודים הצביעו בעד אובמה בבחירות לנשיאות ב-2008), חושש הבית הלבן שהמתיחות המתמשכת בין אובמה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, עלולה לכרסםם בתמיכת היהודים בנשיא בבחירות ב-2012. הביטוי האחרון למתיחות הזו היתה שיחה בין אובמה לנשיא צרפת, ניקולא סארקוזי, שזלגה בשוגג לכתבים, ושבה הביע אובמה הסכמה לדברי סרקוזי שנתניהו הוא שקרן.

במאמץ לחזק את הקשרים עם הקהילה היהודית, מינה הבית הלבן איש קשר חדש לקהילה, ואובמה ודובריו טורחים להזכיר היכן שאפשר לא רק את פעלו למען ביטחון ישראל אלא גם התנגדות ממשלו ליזמה הפלסטינית לזכות בהכרה של או"ם במדינה פלסטינית.

האירוע בביתו של ג'ק רוזן היה אחד משלושה מפגשי התרמה עם פעילים דמוקרטיים בניו-יורק שבהם השתתף אובמה אמש. בסך הכל, הוא גייס בתוך כמה שעות לפחות 1.8 מיליון דולר, לפי הערכות ראשוניות, למימון מערכות הבחירות של הדמוקרטים לנשיאות ולקונגרס ב-2012.