שגריר מצרים ברשות: ישראל מנסה להשתלט על סיני

בהתבטאות יוצאת דופן אומר שגריר מצרים ברשות הפלסטינית: "ישראל מנהלת מסע תקשורתי נגד הממשלה בקהיר שמטרתו לעוות את דמותה ולהוכיח שהיא לא שולטת במרחב"

"מטרת ישראל היא להשתלט על שטח חצי האי סיני" - כך אומר היום (ו') שגריר מצרים ברשות הפלסטינית, יאסר עותמאן, בהתבטאות חריגה בחריפותה של גורם דיפלומטי מצרי. "ישראל החליטה לנהל מסע תקשורתי נגד קהיר בסוגיית הבטחון בסיני בניסיון לדחוק במצרים, לעוות את דמות הממשלה בקהיר ולהוכיח שהיא לא שולטת במרחב", הסביר השגריר. כך מדווחים בגלי צה"ל.

גורמים רשמיים בישראל מסרו ביחס לדברים: "ישראל מכבדת את הממשלה ואת העם המצרי. קיום הסכם השלום עם מצרים, שלפיו סיני היא שטח בריבונות מצרית, הוא נכס אסטרטגי לשתי המדינות".

השגריר הדגיש בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית מען כי המצב בסיני נתון לשליטת הכוחות המצריים. "כוחות הבטחון מתגברים כל העת את נוכחותם בחצי האי, וכן מתבצע תגבור של אמצעי הלחימה בהם הם נעזרים. סיני היא אזור גדול ויש בו תנאים פיזיים קשים", אמר עותמאן.

עותמאן התייחס גם להשפעת מצב המעורער ביתר מדינות ערב, על יציבות חצי האי סיני. "היעדר שלטון מרכזי בלוב משפיע גם על הבטחון בסיני", הסביר. עוד הוא הוסיף כי עקב הלחץ המופעל על קהיר, מופעלים באחרונה שירותי הביון בחצי האי בניסיון לכפות את הבטחון באזור.

דבריו של עותמאן על בטחון בחצי האי המצרי נאמרים שלושה ימים בלבד לאחר שאירע פיצוץ נוסף בצינור המוביל גז טבעי ממצרים לישראל ולירדן. בלילה שבין יום שני לשלישי הגיעה קבוצה של חמושים למתקן, ובאיומים בנשק חם הצליחו לנטרל את השומרים במקום ולהשבית את הצינור בפעם החמישית מאז פרוץ המהומות במדינה, מחאה על מכירת הגז לישראל.