חזרה לנורמל באירופה? המוסדיים לוו הלילה פחות מ-ECB

ההלוואת הליליות שנוטלים הגופים המוסדיים נפלו הלילה ל-42 מיליון אירו לאחר שזינקו בלילה הקודם ל-2.8 מיליארד אירו ■ הבנקים המשיכו להפקיד סכומים גדולים בידי ה-ECB

סימנים של חזרה לנורמליות באירופה? ההלוואות הליליות (גילגול Overnight) שנוטלים הגופים המוסדיים מהבנק המרכזי (ה-ECB) ירדו הלילה (ד') לרמות יותר קונבנציונליות של 42 מיליון אירו. זאת, לאחר שיום קודם לכן (ג') הן זינקו ל-2.8 מיליארד אירו, כך עולה מדווחי הבנק האירופי המרכזי.

הזינוק שנרשם בהיקף ההלוואות מה-ECB גרם להרמות גבה בקרב המשקיעים, שהבינו זאת כסימן להתגברות הקשיים במערכת הבנקאית בגוש האירו, וזאת בהנחה שהגופים המוסדיים מתקשים למצוא את המקום המבטיח את מימונם לטווח קצר במסגרת המערכת הבין-בנקאית, או במילים אחרות - קשיי נזילות.

נציין כי הלווים משלמים "קנס" כאשר הם נדרשים לשלם ריבית בשיעור (שנתי) של 2.25% על מנת שיוכלו לעשות שימוש במכשיר הפיננסי הנ"ל המאפשר להם את הנזילות הנדרשת למשך הלילה.

בנוסף, דווח ה-ECB כי גם הלילה (ד') המשיכו הבנקים להפקיד סכומי כסף גבוהים במנגנון ההפקדה של ה-ECB, עם כי הרמה ירדה ל-110.4 מיליארד אירו לעומת 126.4 מיליארד אירו ביום ג'.

נציין כי הרגיעה היחסית בשווקים האירופיים שבשבוע האחרון כמו גם היום רשמו עליות נאות כתיקון לירידות החדות מאד שאיפיינו אותם במהלך החודשיים האחרונים, כאשר החשש מהתפשטות והעמקת משבר החובות ביבשת הוביל לנפילה בשוק המניות, בעוד שחוזי ה-CDS, אלו המהווים מכשיר פיננסי המבטח את מחזיקי האג"ח הממשלתיות מפני מצב של חדלות פירעון - זינקו בחדות.