דו"חות החתמים: שיפור ניכר בתוצאות פועלים אי.בי.אי.

עלייה של 69% לעומת הרבעון המקביל ■ רווחי לידר שוקי הון צנחו ב-81% ל-2.3 מ' ש' והכנסותיה מעמלות ברוקראז' נחתכו ב-65% והסתכמו ב-3.3 מיליון שקל בלבד

תוצאותיה הכספיות של חברת הברוקרים לידר שוקי הון, שפורסמו אמש, משקפות את החולשה שחווים לאחרונה בתי ההשקעות בתחום הברוקראז', ואת התנודתיות ושחיקת העמלות בתחום החיתום (על אף שהרבעון השלישי היה רווי בהנפקות).

לידר שוקי הון הרוויחה ברבעון 2.3 מיליון שקל - צניחה של 81% לעומת הרבעון המקביל. ירידה ניכרת נרשמה גם בהכנסות שירדו ב-34% והסתכמו ב-23.2 מיליון שקל, לעומת 35.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

לידר שוקי הון נמצאת בשליטת לידר השקעות שעברה לאחרונה לשליטת קרן ATE של דן דוד, ומנוהלת על ידי עמית ורדי. החברה פועלת בתחומי החיתום והבנקאות להשקעות, הברוקראז' וכן בתחום ניהול ההשקעות באמצעות החזקה של 50% בבוטיק ההשקעות ילין לפידות. לאחר תאריך הדו"ח החליטה החברה על חלוקת דיבידנד בגובה הרווח הרבעוני.

בדומה לשאר החברות בענף, גם הכנסותיה של לידר מעמלות ברוקראז' נחתכו ב-65% והסתכמו ב-3.3 מיליון שקל בלבד. מתחילת השנה עמדו ההכנסות על 10.8 מיליון שקל - ירידה של 55% לעומת התקופה המקבילה. החברה אף רשמה הפסד תפעולי של 2.4 מיליון שקל מתחילת השנה.

יצוין כי השחיקה בתחום נראית היטב גם בתוצאות כלל פיננסים ואקסלנס, שההכנסות שלהם מהתחום ירדו ברבעון ב-32% ו-27%, בהתאמה.

גם בחיתום ניכרת חולשה מסוימת, אם כי מתחילת השנה שמרה לידר הנפקות על יציבות. ההכנסות הרבעוניות מעמלות חיתום הסתכמו ב-4.8 מיליון שקל, לעומת 15 מיליון שקל ברבעון המקביל. רווחיות המגזר הסתכמה בפחות ממיליון שקל, עקב הפסדים מני"ע והקצאת אופציות לעובדים. מתחילת השנה הסתכמו ההכנסות מחיתום ב-25.7 מיליון שקל - בדומה להכנסות בתקופה המקבילה. גם לענף החיתום נכנסו שחקנים חדשים, ולצד זה נרשמה גם שחיקה בעמלות, שכן בשנתיים החולפות מתבצעות מעט הנפקות עם התחייבות חיתומית שבהן העמלות גבוהות. רוב ההנפקות שבוצעו בתקופה זו נעשו בדרך של הפצה, המאופיינת בעמלות נמוכות יותר.

מה שאיזן את תוצאותיה של לידר שוקי הון, הן תוצאות ילין לפידות. על בוטיק ההשקעות עוברת שנה מצוינת של תשואות טובות וגידול בנכסים עקב גיוסים, ואלה התבטאו בתוצאות. החלק של לידר שוקי הון ברווחי בית ההשקעות עמד על 2.7 מיליון שקל (שאינם כוללים רווחי נוסטרו) וחלקו בהכנסות הסתכם ב-10.5 מיליון שקל.

עלייה בהכנסות לפועלים אי.בי.אי

בחברת חיתום אחרת, פועלים אי.בי.אי שבראשות רונן צלניר, הסתכם הרבעון השלישי בעלייה בהכנסות וברווח הנקי. בדומה ללידר שוקי הון, גם כאן ההכנסות מתחילת השנה שמרו על יציבות.

פועלים אי.בי.אי, שבניהול ארז גולדשמידט, הרוויחה 6.6 מיליון שקל ברבעון - עלייה של 69% לעומת הרבעון המקביל. גם פועלים אי.בי.אי חילקה את כל הרווח הרבעוני כדיבידנד.ההכנסות עמדו על 13.7 מיליון שקל, יותר מכפול מההכנסות ברבעון המקביל. פועלים אי.בי.אי מציינת בדוחות כי ברבעון נבעו לה רווחים של 700 אלף שקל מעליית ערכן של מניות אלון חיפושי גז, שנרכשו עקב מימוש התחייבות חיתומית.

רווחים אלה קוזזו מהפסד שנגרם לחברה כתוצאה מירידת ערכן של מניות אלעד קנדה, אותן החברה מנועה מלמכור עד תחילת דצמבר. החברה ציינה עוד כי לאחר תאריך המאזן ערכן של מניות אלון גז ירד בכ-11% עקב פרסום המלצות ועדת ששינסקי.

פועלים אי.בי.אי נמצאת בבעלות של בית ההשקעות אי.בי.אי ובנק הפועלים. החברה השתתפה ברבעון השלישי ב-38 הנפקות בהיקף של כ-11.8 מיליארד שקל, כאשר רק שלוש מתוכן היו מובטחות בחיתום.

11
 11