חברת פראדה האיטלקית, הבעלים של בית האופנה, שוקלת לבצע הנפקה ראשונה לציבור בהונג-קונג במחצית הראשונה של 2011, לפי שלושה מקורות יודעי דבר.
פראדה, שביטלה 4 תוכניות הנפקה שלה בעשור האחרון, עשויה לגייס יותר כספים בהונג-קונג ולא במילאנו מאחר שמשקיעים פרטיים פעילים יותר כיום באסיה, מסרו המקורות בעילום שם. אחד מהם מסר שפראדה עשויה לשכור בנקי השקעות לחיתום ההנפקה ולייעוץ כבר בחודש הבא.
מכירות החברה ממילאנו עשויות להסתכם השנה ב-2 מיליארד אירו (2.75 מיליארד דולר), והרווחים לפני מס, ריבית, בלאי ופחת (ebitda) צפויים להגיע ל-450-500 מיליון אירו.
פראדה, שהיא גם הבעלים של רשתות האופנה Miu Miu, Car Shoe ו- Church's brands, צמצמה את חובותיה ופתחה חנויות חדשות באסיה בעוד תעשיית מוצרי היוקרה מתאוששת מהשנה הגרועה בתולדותיה המתועדים.
פראדה עשויה להגיע לתמחור גבוה ממכפילי המסחר של חברת מוצרי האופנה היוקרתיים LVMH, מסרו שניים מהמקורות. LVMH, יצרנית מוצרי היוקרה המובילה בעולם, נסחרת כעת בשווי פעילות (שווי שוק בתוספת חוב) של פי 11.65 לרווחי ה-ebitda שלה ב-2010.
לפי אחד המקורות, פראדה עוקבת אחרי ההזמנות לקולקציה שלה לעונת אביב-קיץ 2011 לפני שתקבל את ההחלטה אם להמשיך בתוכנית ההנפקה שלה.
פראדה, שבשליטת המנכ"ל שלה, פטריציו ברטלי, רעייתו מיוצ'יה פראדה ומשפחתה, נטשה תוכנית הנפקה ב-2008 בגלל המשבר העולמי. באותה עת ניהלו את ההנפקה הבנקים אינטסה סאנפאולו, אוניקרדיטו וגולדמן זאקס. המנדט של גולדמן פקע מאז.
החברה נוסדה ב-1913 על ידי מאריו פראדה, סבא של מיוצ'יה, שהיא היום המעצבת הראשית. היא עדיין מפעילה את החנות הראשונה שלה במילאנו במרכז הקניות גלריה מהמאה ה-19.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.