אופטימיים שוב: מדד אמון הצרכנים עלה באוגוסט ב-5.1 נקודות

שיעור הנכונות לרכוש מוצרים בני-קיימא עלה באוגוסט ב-1.1 נ"א ל-27.7% מכלל המשיבים ■ להורדת חוברת המדד

מדד אמון הצרכנים של "גלובס", בשיתוף קסלמן וקסלמן PwC ישראל, עלה באוגוסט ב-5.1 נקודות ל-93.5 נקודות (1996 = 100 נק') לאחר ירידות של 1.4 נקודות ביולי ו-4.1 נקודות ביוני. עליית המדד באוגוסט באה לאחר ארבעה חודשים בהם ירד המדד, כאשר כבר ביולי היו סימנים לכך שהצרכנים נעים בחזרה אל הקוטב האופטימי, ונראה שנתוני אוגוסט מאשרים זאת.

בניתוח ההתפתחות בשאלות אנו מחשבים את המאזן נטו של הערכה חיובית - אלה שענו שהמצב טוב או יהיה טוב בעוד שישה חודשים פחות אלה שהביעו הערכה שלילית - המצב גרוע או יהיה גרוע יותר בעוד שישה חודשים.

המאזן נטו לשאלה - "מה מצב המשק?" עלה באוגוסט ב-10.7 נקודות אחוז (נ"א) למינוס 15.5 נ"א, לאחר ירידות של 9.1 נ"א ביולי ושל 0.4 נ"א ביוני.

המאזן נטו לשאלה - "מה יהיה מצב המשק בעוד חצי שנה?" - שב ועלה באוגוסט, עלייה שנייה ברציפות אשר מסמנת יותר מכל את התאוששות ביטחון הצרכן הישראלי. המאזן נטו של הציפיות לגבי המצב הכלכלי האישי עלה באוגוסט ב-5.4 נ"א, לאחר ירידה של 6.6 נ"א ביולי ועלייה של 0.4 נ"א ביוני.

סקר המדד, בעריכת מכון סמית, בודק גם את כוונות הצרכנים לבצע קניות לא שוטפות במהלך ששת החודשים הקרובים. שיעור הנכונות לרכוש מוצרים בני-קיימא עלה באוגוסט ב-1.1 נ"א ל-27.7% מכלל המשיבים.

להורדת חוברת המדד