זינוק בביקוש למשכנתאות בארה"ב; צפו בתמונות: בתים צמודי קרקע במחיר זול מדירת 2 חדרים בת"א

מספר הבקשות למשכנתאות בארה"ב זינק בשבוע החולף לרמה הגבוהה ביותר מזה 15 חודשים ■ ריבית השפל של הפדרל ריזרב דוחפת את בעלי הבתים בארה"ב למחזר את המשכנתאות ■ צפו בתמונות: אילו בתים ניתן לקנות בערים נבחרות בארה"ב - ומהם המחירים?

מספר הבקשות למשכנתאות בארה"ב זינק בשבוע החולף לרמה הגבוהה ביותר מזה 15 חודשים בעוד ריבית השפל האמריקנית דוחפת את הביקוש למיחזורי משכנתאות, עובדה היכולה להאיץ קדימה את הצמיחה הכלכלית במדינה.

מיחזור המשכנתאות מאפשר למעשה לצרכנים לקבל מזומן עודף ביד, איתו הם יכולים לכסות חובות קיימים או לחילופין להזריק כסף לכלכלה באמצעות צריכת מוצרים. הפחתה של תשלום המשכנתא החודשי יכול לעזור לבעלי דירות להימנע מעיקול הנכס.

איגוד בנקאי המשכנתא מסר אתמול (ד') כי מדד בקשות המשכנתא שלו, אשר משקלל הן את ההלוואות לרכישה והן את ההלוואות למיחזור, זינק בשבוע שהסתיים ב-13 באוגוסט ב-13%.

"מימון מחדש של משכנתא גורם ליותר מזומן בידי בעלי הבתים, שלולא המיחזור היו קשורים להחזרים בגין הבתים והכסף הזה יכול לתמוך בצריכה ובהתאם לתמ"ג, אם כי בצורה מתונה יחסית", מסרה מישל מייאר (Michelle Meyer), כלכלנית בבנק אוף אמריקה - מריל לינץ' בניו יורק.

נזכיר כי בעוד המשקיעים מודאגים מסכנת הדפלציה ומתרחיש של "מיתון כפול", ביום ו' הבא תפורסם בארה"ב הקריאה השנייה של נתון התמ"ג לרבעון השני של השנה. בבנק אוף אמריקה חוזים כי הנתון יתוקן כלפי מטה לעלייה של 1.5% ברבעון החולף.

הבתים והמחירים

אספן: בית עם 3 חדרי שינה ו-3.5 חדרי אמבטיה ב-259 אלף דולר

בתים בארה
 בתים בארה

בתים בארה
 בתים בארה

בתים בארה
 בתים בארה

מיאמי: דירת נופש ב-99 אלף דולר

בתים בארה
 בתים בארה

לוס אנג'לס: בית עם 2 חדרי שינה ב-85 אלף דולר

בתים בארה
 בתים בארה