הפרמיירליג תחקור את הקשר הישראלי בבעלות על פורטסמות'

(עדכון) "האינדיפנדנט": הליגה תשכור חברת חקירות שתבדוק בין היתר את מעורבותו של דניאל אזוגי במועדון; גם עו"ד יורם יוסיפוף מוזכר ■ ובינתיים, חובות המועדון גדלו בחודש מ-120 מיליון ליש"ט ל-138 מיליון

הפרמיירליג שכרה את שירותיה של חברת החקירות והמודיעין הבינלאומית ‏Kroll‏ על מנת לבדוק את הניהול של פורטסמות' העונה, שבסופו של דבר הוביל אותה לכינוס נכסים. "האינדיפנדנט" מפרסם כי החקירה תתמקד בעיקר בהעברת הבעלות על הקבוצה אותה מאמן אברם גרנט לעלי אל-פראג' הסעודי, אחד מחמשת הבעלים שעברו ב"פומפי" במהלך השנה האחרונה, שמעולם לא דרך על אדמת אנגליה ואיש מהפרמיירליג לא הצליח ליצור איתו קשר.

עוד אלמנט מרכזי בחקירה הוא הסיפור של הישראלי דניאל אזוגי (בתמונה). הפרמיירליג מעוניינת להבין כיצד ומדוע העו"ד, שהורשע בקבלת דבר במרמה ודיווח כוזב בישראל, הגיע לעמדה שאפשרה לו לקבל החלטות כלכליות בפורטסמות' בין אוקטובר 2009 לפברואר 2010 (בתקופת מעורבותו של אל-פראג').

"יחסים עסקיים" עם יוסיפוף

‎עוד ישראלי שמעורב בסיפור של פורטסמות' הוא עו"ד יורם יוסיפוף. על-פי "האינדיפנדנט", יוסיפוף היה זה שייצג את אל-פראג' ואת חברת ‏Falcondrone‏ הרשומה באיי הבתולה, במו"מ לרכישת פורטסמות' מידיו של סולמיאן אל-פאחים, איש העסקים מדובאי שלא הצליח לממן את הוצאות המועדון. אחרי שגם ‏Falcondrone‏ לא הצליחה להזרים כספים לפורטסמות', היא לקחה הלוואה בסך 17 מיליון ליש"ט מבלרם צ'יינראי, איש העסקים מהונג קונג. צ'יינראי, יחד עם שותפו הישראלי לוי קושניר, הפכו לבעלים האחרונים של הקבוצה באמצעות חברת "פורטפין", וזמן קצר לאחר מכן הגיעה הקבוצה לכינוס נכסים.

צ'יינראי סיפר ל"אינדיפנדנט" כי יוסיפוף היה זה שיצר איתו את הקשר הראשוני והכניס אותו לקבוצה. "אני מכיר את יוסיפוף כבר שנתיים והיו לי יחסים עסקיים טובים איתו. בחודש יולי (אז עדיין שלט בקבוצה סאשה גאידמק, בנו של ארקדי - ש"ב) הוא שאל אותי אם אני רוצה להלוות כספים לגוף שמעוניין לקנות את הקבוצה. הם הציעו לשלם לי ריבית, וטענו שיגייסו כספים נוספים מעוד מקורות. סמכתי על יוסיפוף, והעברתי לו 2.5 מיליון ליש"ט ללונדון, אך בסופו של דבר הוא הבהיר לי שהכסף לא נחוץ וקיבלתי אותו בחזרה".

על דניאל אזוגי, אמר צ'יינראי: "לא הייתי מעורב בניהול הקבוצה בתקופת אל-פראג' (אוקטובר-פברואר), ולכן אני ממש לא יודע מה היה תפקידו של דניאל אזוגי במערכת".

החובות צומחים וצומחים

בתוך כך, הודיע היום כונס הנכסים של המועדון, אנדרו אנדרוניקו, כי חובות המועדון שעמדו בחודש שעבר לנושים על 120 מיליון ליש"ט, עומדים כעת על 138 מיליון.