"אסור לתת לשרם ופודים לצאת לפנסיה עם פטור מתביעות"

אבנר סטפק, מנכ"ל מיטב, יוצא במתקפה חריפה נגד בעלי השליטה בלידר: "יש להם היסטוריה מאוד בעייתית; האנשים האלה הרוויחו הרבה יותר מדי כסף ביחס למה שנשאר למשקיעים בסופו של דבר" ■ שרם בתגובה: "מעולם לא משכתי משכורת מחברת לידר - טוב יעשה מר סטפק אם ילמד את העובדות"

מתקפה חסרת תקדים של אבנר סטפק, מנכ"ל מיטב בית השקעות, על יצחק שרם ויאיר פודים, בעלי השליטה בלידר השקעות, לקראת ההצבעה על הסדר האג"ח בלידר.

"בשלוש תהיה הצבעה על הסדר האג"ח בלידר. ההסדר הזה בגדול משאיר את יצחק שרם ויאיר פודים ברמה האישית עם 13% בלידר. זה משאיר אותם עם פטור מתביעות משפטיות ואני חייב להגיד שיש המון אמוציות והמון דיונים סביב הסדרי החוב והרבה התבטאויות בנושא. אבל במקרה הזה, הבעיה היא שהאנשים שעושים איתם את ההסדר והרקורד שלהם צריכים להיות משהו שייזכר להרבה שנים בשוק ההון".

"בניגוד להרבה בעלי שליטה אחרים, שהעסק שלהם נפל בגלל המשבר וכו', פה אם מסכמים 20 שנות פעילות של שרם ופודים בחברות השונות - ניתן לסכם זאת כסיפור של אנשים שהשמידו ערך בחברות השונות. אנשים שמשכו משכורות עתק ובונוסי שמנים ואני חושב שאסור לתת להם לצאת לפנסיה עם פטור מתביעות".

"יש לשרם ופודים היסטוריה מאוד בעייתית וזה לא המקרה בו אדם נופל בגלל טעות עסקית. האנשים האלה הרוויחו הרבה יותר מדי כסף ביחס למה שנשאר למשקיעים בסופו של דבר", אמר סטפק.

מיטב מחזיקים ב-9% מזכויות ההצבעה בסדרת האג"ח של לידר. סטפק הצהיר כי בית ההשקעות יצביע כמובן כנגד העסקה ולדבריו ישנם עוד 6%-7% מבעלי האג"ח הפרטיים שיצביעו נגד, אך להערכתו יהיה רוב להסדר. סטפק ביקש לקיים את שיחת הוועידה עם העיתונאים כדי לעורר מודעות בנושא בקרב בעלי האג"ח לפני ההצבעה.

סטפק קובל בעיקר על העובדה שבמסגרת ההסדר מנסה צחי אפלויג, נציגו של בעל השליטה המיועד בלידר, דן דוד, ביקש להכניס להסדר סעיף בו יוותרו כל בעלי האג"ח על זכויות התביעה כנגד בעלי השליטה הקודמים, שרם ופודים, וכן נגד נושאי משרה אחרים בחברה, מחשש שאלו יגררו תביעות כנגד החברה עצמבה.

"זה הסדר כלכלי ולא משפטי", אמר סטפק. "סעיפים כאלו לא צריכים להופיע בהסדר החובות. כמו שהמצב כרגע הוא רע מאוד כי המסר לשוק ההון צריך להיות שהאנשים האלו לא צריכים להיות בשוק ההון, שלא יוכלו לגייס חוב ולא להיות בעלים של חברות ציבוריות".

"אנחנו מאוד מעריכים את הקבוצה של דן דוד ולהערכתנו הם בעלי שליטה ראויים", הוסיף סטפק.

דוברו של יצחק שרם אמר בתגובה, כי "חבל שמר סטפק, שאמון להיות דייקן בדבריו, מפזר שמועות והאשמות חסרות כל יסוד. מר שרם, במסגרת ההסדר המתהווה בלידר, לא מקבל ולו מניה אחת. יתרה מכך, מר שרם מעולם לא משך משכורת מחברת לידר ולכן טוב יעשה מר סטפק אם ילמד את העובדות טרם שהוא יוצא לתקשורת בהכרזות משוללות כל יסוד".