מסכי הטלוויזיה השטוחים עד 32 אינץ' צפויים להתייקר בקרוב

עופר עלמני, מנהל הפיתוח העסקי בסמסונג ישראל: "אנו צופים כי הביקוש לטלוויזיות בגודל 32 אינץ' בעולם יירד, ולעומת זאת טלוויזיות בגודל 26 אינץ' יציגו גידול במכירות כתוצאה ממגמה של מסך שני ושלישי בבית"

לאחר 4 חודשים של קיפאון במחירים, שוק הטלוויזיות השטוחות משנה כיוון ומעלה מחירים בחלק מהגדלים שלו. "יש מגמה של עליית מחירים במסכים שטוחים בעיקר בגדלים הקטנים שלהם, מ-19 עד 32 אינץ'", אומר עופר עלמני, מנהל הפיתוח העסקי בסמסונג ישראל. "מחירי המסכים בעולם בגודל ה-32 אינץ' עלו פעמיים בחודש אפריל. בארץ, מחירי המסכים עדיין לא עלו, כי היבואנים מחזיקים מלאים מלפני ההתייקרות. אני מעריך כי בשבועות הקרובים מחירי המסכים בארץ צפויים להתייקר, אולם לא בגדלים הגדולים שלהם".

עלמני טוען כי התייקרות המחירים תהיה גם בענף מסכי המחשב, וכי זה כבר החודש השני שהם מתייקרים בארץ ב-5%-7%. "מדובר בהתייקרות שהצרכן לא בהכרח מרגיש. בחלק מהמקרים, היבואן או המפיץ מחליטים לספוג את העלאה בעצמם". לדברי עלמני, היבואנים בדרך-כלל מעלים את המחירים באותה הזדמנות שהם מחליפים דגם ואז קל יותר לשנות את המחיר כלפי מעלה.

"אנו צופים כי הביקוש לטלוויזיות בגודל 32 אינץ' בעולם יירד, ולעומת זאת טלוויזיות בגודל 26 אינץ' יציגו גידול במכירות כתוצאה ממגמה של מסך שני ושלישי בבית", אומר עלמני ומוסיף: "מי שכבר קנה מסך אחד בגודל 37 או 40 אינץ', סביר להניח שהמסך השני או השלישי שיקנה יהיה בגודל 26 אינץ'. בדרך-כלל, מיועד המסך השני לחדר השינה, והמסך בשלישי מיועד למטבחים. ככה זה בעולם. בארץ, המצב קצת שונה, והמסך השלישי מיועד בדרך כלל לחדר הילדים". לדברי עלמני, בארץ, רק המסך הרביעי הנרכש מיועד למטבח, אבל מדובר רק בעשירון או האלפיון העליון.