יו"ר חדש לדירקטוריון אל-על: עמיקם כהן שמינויו אושר הערב יכנס לתפקידו ב-1 בפברואר

כהן וחיים רומנו, מנכ"ל אל-על, נימנו שניהם על ההנהלה המייסדת של חברת פרטנר תקשורת ; לפני מספר חודשים הודיע איזי בורוביץ', מבעלי השליטה באל-על, על התפטרותו מתפקיד יו"ר הדירקטוריון לאחר שהתגלע סכסוך בינו לבין אחיו דדי בורוביץ'

מועצת המנהלים של חברת אל על אישרה בישיבת הדירקטוריון שהתקיימה הערב (ד') את מינויו של עמיקם כהן לתפקיד יו"ר דירקטוריון אל על.

כהן יחליף בתפקיד את אמנון ליפקין שחק שכיהן בשבועות האחרונים כיו"ר זמני של החברה, ליפקין שחק ימשיך לכהן כדירקטור בחברה.

כהן היה המייסד והמנכ"ל הראשון של חברת פרטנר תקשורת וכיהן בתפקיד זה עד תחילת שנת 2007. את מקומו של כהן כמנכ"ל פרטנר מאייש מאז פרישתו דוד אבנר. לפני כן כיהן כהן כמנכ"ל שטראוס וכמנכ"ל עלית.

כיום מכהן כהן כמנכ"ל חברת האצ'יסון ווטר מקבוצת האצ'יסון העולמית, הפועלת בתחומי ההתפלה טיהור המים וטיפול בשפכים. כהן יכנס לתפקידו בעוד כ-10 ימים, ב-1 בפברואר.

חיים רומנו ועמיקם כהן נימנו שניהם על ההנהלה המייסדת של חברת פרטנר תקשורת. רומנו, שהיה סמנכ"ל השירות בפרטנר, אף סומן כמי שירש את כהן בתקפיד המנכ"ל, אולם בשלב מאוחר יותר עבר לשמש כמנכ"ל חברת אל על.

לפני מספר חודשים הודיע איזי בורוביץ', מבעלי השליטה בחברה, על התפטרותו מתפקיד יו"ר הדירקטוריון לאחר שהתגלע סכסוך בינו לבין אחיו דדי בורוביץ' המחזיק יחד עימו בשליטה בחברה, באמצעות חברת כנפיים.

הרקע לסכסוך, הוא החלטת האחים להפריד את דרכם העסקית המשותפת, כשאיזי ביקש למכור את חלקו (16.8%) בחברת בכנפיים, לפי שווי חברה של 145 מיליון דולר. איזי טען אז כי לאחר שתושלם העסקה ותשולם התמורה בגין המניות, הוא יסיים את תפקידיו בכנפיים ובחברת אל על. העסקה נחתמה אולם לא הושלמה.