ברק יורה לכל הכיוונים: "כולנו זוכרים את חוסר האחריות של נתניהו בהעברת הפנסיות לשוקי ההון; בר-און מגמגם"

יו"ר העבודה בפתח ישיבת הסיעה: "רק עכשיו, כשהמשבר כבר ממש שוטף אותנו, נחלצים האוצר וקדימה להמליץ או להעלות תוכניות - שהן גם בבחינת מעט מדי וגם מאוחר מדי"

"כולנו עוקבים אחרי הגמגום המתמשך של קדימה, של שר האוצר מטעמה, בטיפול במשבר הזה, כאשר רק עכשיו, כשהוא כבר ממש שוטף אותנו, הם נחלצים להמליץ או להעלות תוכניות שהן גם בבחינת מעט מדי, וגם מאוחר מדי", כך אמר הבוקר (א') יו"ר מפלגת העבודה, אהוד ברק, בפתח ישיבת הסיעה. ברק תקף גם את יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו ואמר: "כולנו זוכרים את חוסר האחריות של המדיניות שניהל נתניהו בדרך של העברת הפנסיות אל שוקי ההון. ביבי לא אחראי, וקדימה ורוני בר-און מגמגמים. לעבודה צעדים נחושים להתמודד עם המשבר".

במהלך הישיבה קרא ברק להפעלה מיידית של תוכנית כלכלית שתיתן רשת ביטחון לקופות הגמל וקרנות הפנסיה ותפעיל צעדים ממשיים להתמודדות עם המיתון וגל הפיטורים הצפוי. "אנחנו מתכנסים באמת בשעת חירום כלכלית. אנשים מאבדים חסכונות ופנסיה שצברו במשך כל החיים, ואסור לנו לתת לזה לקרות. נכון שיש משבר עולמי, אבל יש לזה, למרבה הצער, שורשים מבית".

ברק ציין כי העבודה מצביעה מזה זמן רב "על הכיוון הנכון לטיפול במשבר הזה, ועל הצורך להיערך במהירות מסביב לשולחן עגול שיושבים סביבו האוצר, הנגיד, ארגוני המעסיקים, ההסתדרות, ויכול להיות גורמים נוספים שקשורים לעניין, ויושבים שלושה ימים עד שפותרים את הנושא ומביאים את הפתרון הנכון". לדבריו, "ראשית יש לפעול להשקעות בתשתית ובמחקר ופיתוח והסבות מקצועיות ודברים מהסוג הזה, והשקעות אמת ולא דיבורים על השקעות, והשני החשוב והדחוף ביותר הוא רשת ביטחון, בעיקר בשביל אלה שפרשו כבר ולאלה שעומדים לפרוש בשנים הקרובות, ולצד זה תמיכה מסיבית בעסקים קטנים ובינוניים באופן שייתן גם ביטוי לצורך לעצור פיטורים וגם ביטוי לצורך לטפל נכון בפריפריה".