ביטוח ישיר תרשום רווח הון של 4 מיליון אירו ברבעון הרביעי

הרווח נובע מהקצאת מניות לבנק האירופאי לשיקום ולפיתוח במיזם הביטוח שלה ברוסיה

חברת ביטוח ישיר צפויה לרשום ברבעון הנוכחי של השנה רווח הון של כ-20 מיליון שקל (כ-4 מיליון אירו). זאת, כיוון שתקצה לבנק האירופאי לשיקום ולפיתוח (EBRD) מניות בזרוע הביטוח שלה ברוסיה, Open Intouch ביטוח רוסיה, בשיעור 30%. הבנק האירופאי העביר היום לביטוח ישיר כ-14 מיליון אירו בתמורה למניות במיזם הביטוח הרוסי, כאמור, והקצאת המניות עבורו תבוצע בעוד מספר ימים.

ביולי 2006 הודיעה ביטוח ישיר כי בהתאם לאסטרטגיה שלה, להקים חברות ביטוח בשווקים בחו"ל בהם קיים פוטנציאל לביטוח ישיר, היא בחנה אפשרות להקמת פעילות ברוסיה. היא השקיעה כ-670 מיליון שקל בחברה רוסית בשם השקעות עולמיות בביטוח ישיר (Global Direct Insurance Investments או GDII בראשית-תיבות), חברה שהתאגדה בהולנד ולימים שינתה שמה לקבוצת Intouch. סכום ההשקעה כולל את הסכום שלימים השקיע הבנק האירופאי לשיקום ולפיתוח.

קבוצת Intouch מחזיקה בבעלות המלאה על Open Intouch הפועלת ברוסיה. בגלגולה הקודם רכשה הקבוצה עוד ב-2006 חברה רוסית בעלת רשיונות ביטוח במדינה, בין היתר בענפי ביטוח רכב - חובה ומקיף. זוהי Energopolis, שלימים הפכה לזרוע הביטוח של ביטוח ישיר ברוסיה, Open Intouch. ביטוח ישיר חולקת את הבעלות על קבוצת Intouch עם חברת הביטוח הבריטית R&SA, רויאל אנד סאן אליאנס, לה מכרה בשלהי 2006 גם את מחצית הפעילות שלה בפולין ובצ'כיה .

ביטוח ישירביטוח ישיר